کد خبر: ۱۵۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
گروه استان‌ها - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با تاکید بر مقابله جدی با افیون اعتیاد، گفت: امسال خرده فروش مواد مخدر در مازندران دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ساری ، احمد مظفری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: مواد مخدر و روانگردان‌ها عامل و زمینه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، همسرآزاری،کودک بازاری، قتل، سرقت و جرائم هستند که باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و روش‌های غیرحضوری برای معرفی مواد مخدر، آسیب‌ها و مضرات آن در جامعه تلاش کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری اعتیاد را اولویت دارترین آسیب اجتماعی کشور خواندند و از مبارزه با مواد مخدر به عنوان جهادی بزرگ و یک حرکت عمیق در راه پیشرفت ملت ایران یاد کردند  که بر اساس طرح ملی مبارزه با مواد مخدر، 60 دستگاه و نهاد در زمینه مبارزه با موادمخدر نقش دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران بیان کرد: مواد مخدر زیان‌های اجتماعی، اقتصادی، فردی و خانوادگی دارد که طبق بررسی‌ها 65 درصد همسرآزاری،55 درصد طلاق، 30 درصد کودک آزاری، 25 درصد قتل عمدها، 23 درصد نزاع و خشونت و 20 درصد جرائم منکراتی و اخلاقی مربوط به مصرف و جرائم مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه عامل اعتیاد زا، عامل محیط معتادساز و عامل انسان اعتیادپذیر عوامل و زنجیره ابتلا به اعتیاد است،  تصریح کرد: مواد مخدر و روانگردان‌ها عامل و زمینه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، همسرآزاری،کودک بازاری، قتل، سرقت و جرائم است.

مظفری ادامه داد: در 11 ماهه امسال 6.6 تن انواع مواد مخدر در استان کشف  و 118 باند توزیع و قاچاق مواد مخدر شناسایی و متلاشی شد.در این راستا  دو هزارو 233 طرح و عملیات و پنج هزار و 920 خرده فروش دستگیر شدند که بیشترین کشفیات تریاک، حشیش، مرفین،شیشه و هروئین است.

وی با اشاره به فعالیت 142 سمن و سازمان مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: سمن‌های فرهنگی و پیشگیری، سمن‌های درمان و کاهش آسیب، سمن‌های فعال درحوزه کارآفرینی و صیانت اجتماعی در استان داریم.

انتهای پیام/ 682/ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار