کد خبر: ۱۵۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
گروه استان‌ها- رئیس سازمان صمت کردستان گفت: پرداخت تسهیلات مشکل صنعت استان را حل نکرده اما جهش مناسبی در میزان پرداختی‌ها صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حمایت از تولید داخلی، امری است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی‌‌ سال‌هاست بر آن تاکید دارند، تاکیدی که سرشار از حکمت است و راهی‌ست بسیار کاربردی برای دور زدن تحریم‌ها اما همواره دولتمردان آن را پشت گوش انداخته و به مذاکره با خارجی‌ها دل بسته‌اند.

واحدهای تولیدی استان کردستان در حالی با مشکلات عدیده روبه‌روند و خود دولتمردان نیز به آن اذعان داشته، ‌که اگر حمایت از تولید واقعی باشد، قطعا می‌تواند مشکلات اقتصادی موجود را به راحتی آب خوردن رفع کند.

محمد دره‌وزمی، رئیس سازمان صمت استان کردستان ظهر امروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: محور اصلی کارگروه جدا از رفع موانع تولید در دستگاه‌های مختلف، بحث اعطا تسهیلات بانکی بود.

وی افزود: در طول سال‌جاری توانستیم جمعا به 90واحد تولیدی 166میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی بخش صنعت پرداخت کنیم.

رئیس سازمان صمت اساان کردستان بیان کرد: از این میزان حدود 90میلیارد تومان از محل تبصره 18 و مابقی از محل رونق تولید بود.

وی گفت: امسال رشد میزان پرداخت تسهیلات قابل توجه بوده و در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

دره‌وزمی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری در بخش صنعت یاریگر 90 واحد تولیدی بوده‌ایم.

رئیس سازمان صمت کردستان اذعان کرد: پرداخت 166 میلیارد تومان تسهیلات قطعا مشکل صنعت استان را حل نکرده است اما جهش مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.

اصل حمایت از تولید و واحدهای تولیدی سال‌هاست که در استان کردستان مغفول مانده و اگر می‌خواهیم شاهد تحقق شعار سال و جهش واقعی تولید باشیم لازم است از واحدهای تولیدی حمایت شود.

انتهای پیام/487/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار