کد خبر: ۱۵۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۶
عضو کمیسیون انرژی گفت: مشکل کمبود سهمیه سوخت کامیون‌داران همچنان وجود دارد، نمایندگان و وزارت نفت پس از تعطیلات نوروز این موضوع را بررسی می‌کنند.

قاسم ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اعتراض کامیون‌داران به کمبود سهمیه سوخت خود گفت: این مشکل متأسفانه همچنان وجود دارد و به امید خدا با شروع جلسات کمیسیون انرژی و صحن علنی مجلس پس از تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، نمایندگان و وزارت نفت به این مسئله بپردازند. همچنین متولیان و فعالان حوزه حمل و نقل کشور باید با ورود به این مسئله و طرح مشکل، از دولت درخواست دخالت درباره بررسی کمبود سهمیه سوخت کامیون‌داران را داشته باشند.

وی ادامه داد: کمیته نفت کمیسیون انرژی درباره سهمیه سوخت کامیون‌داران و خودروهای سنگین ظرف چهار تا پنج ماه گذشته، جلسات متعددی را با وزیر نفت در زمینه سهمیه خاص کامیون‌داران برگزار کرده است که مصوبات خوبی هم داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه برای کامیون‌داران و ماشین‌های سنگین حمل و نقلی باید سهمیه ویژه‌ای اختصاص داده شود، اظهار کرد: این یگان مؤثر در کشور، امور اقتصادی و تجاری را جلو می‌برند و باید حداقل متناسب با سنگینی و وسعت کارشان سهمیه ویژه سوخت داشته باشند.

ساعدی تصریح کرد: دولت باید نگاه ویژه‌ای به کامیون‌داران داشته باشد؛ این کامیون‌داران با جابه‌جایی کالا از بنادر و گمرک‌ها به کل کشور مجموعه تأثیرگذاری هستند که نباید حرکتشان را تضعیف کرد. در نتیجه لازم است سوخت مورد نیازشان متناسب با مأموریت آنها تأمین شود. وزارتخانه‌های صمت و نفت باید به طور ویژه به این مسئله نگاه کنند.


بیشتر بخوانید

وی گفت: در حدود دو ماه آخر سال ۹۹ که مجلس مشغول ارائه لایحه بودجه بود، کمیسیون‌ها به صورت تخصصی روی بودجه کار کردند و مجال بررسی موضوع سهمیه سوخت پیش نیامد. اما امیدوارم بار دیگر به این مسئله در کمیسیون انرژی رسیدگی شود تا دغدغه کامیون‌داران به حداقل برسد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار