کد خبر: ۱۵۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
وزارت بهداشت:
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه موج چهارم کرونا در مناطقی از غرب و مرکز کشور قطعی است، گفت: سفرها، دید و بازدیدها و کاهش سطح مراقبت‌های بهداشتی از جدی‌ترین علل خیز جدید کرونا در برخی استان‌هاست.

موج چهارم کرونا آغاز شد

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه موج چهارم کرونا در مناطقی از غرب و مرکز کشور قطعی است، گفت: سفرها، دید و بازدیدها و کاهش سطح مراقبت‌های بهداشتی از جدی‌ترین علل خیز جدید کرونا در برخی استان‌هاست.

دکتر سیماسادات لاری با اشاره به اینکه متاسفانه شهرستان‌های اصفهان و بندرعباس در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفتند، گفت: موج چهارم کرونا در بسیاری از مناطق غرب و مرکز کشور قطعی است و در حال پیشروی به سمت شرق کشور است.

وی افزود: هم اکنون ۲۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: سفرها، دید و بازدیدهای عید، برگزاری مراسم عروسی و عزا، تجمع در رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی، پایین آمدن سطح مراقبت‌های بهداشتی و کاهش استفاده از ماسک از جدی‌ترین دلایل خیز موج جدید کرونا در برخی استان‌ها است.

وی گفت: امیدواریم با تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع از تجربیات تلخ گذشته در نبرد با بیماری باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۰۲۵۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۲۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۹ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۳۴ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۵۶۹ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۰۸ هزار و  ۸۰۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

لاری  ادامه داد: سه هزار و ۹۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری، تا کنون ۱۲ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۳۹۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار