کد خبر: ۱۶۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

محمد حسین فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نشست عصر امروز هیات رئیسه مجلس گفت: این جلسه با هدف بررسی رعایت چارچوب های قانون اساسی در موضوع خدمت سربازی برگزار شد و تصمیم بر اولویت لایحه تنظیمی ستادکل نیروهای مسلح  شد که از طریق دولت به مجلس می آید. 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: در صورت عدم ارائه لایحه تنظیمی ستاد کل نیرو های مسلح از طریق دولت،طرح نمایندگان نیز قابل بررسی خواهد بود هرچند که باید در چارچوب قانون اساسی تنظیم شود و گرنه به نتیجه نمی رسد.

وی افزود: همچنین در جلسه امروز هیئت رئیسه مقرر شد اقدامات نظارتی مجلس گسترش یابد و زمان بیشتری از صحن به این موضوع اختصاص پیدا کند و در مورد بهره گیری از ستادها و شوراهایی که برای موضوعات خاص تشکیل می شوند و خارج از روال قانونی و اختیارات تصمیمات بودجه ای و غیر بودجه ای گرفته می شود نیز اقدامات نظارتی بیشتری اعمال شده و از اقدامات خلاف قانون جلوگیری شود. 
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: برابر قانون آئین نامه داخلی، در خصوص امور مالی مجلس نیز بررسی هایی صورت پذیرفت و مقرر شد در چارچوب احکام بودجه سال ۱۴۰۰ و سایر قوانین و مقررات اقدام شود./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار