کد خبر: ۱۶۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: در طول سالهای 1392 تا 1400 بالغ بر یک هزارو 61 میلیارد و 400 میلیون تومان از طریق دولت به دهیاری ها اعتبار تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، تقی کرمی ضمن مقایسه کمک های دولتی به دهیاری ها در دولت های گذشته و دولت تدبیر و امید اظهار کرد: از سال 82 تا سال 92 دولت وقت 101 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار در اختیار دهیاری ها قرار داده بود در حالی که در هشت سال گذشته این رقم با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است.

وی گفت: در سال 91 دولت وقت حتی یک ریال از محل ارزش افزوده به دهیاری های استان پرداخت نکرده بود در صورتی که سال گذشته با وجود تحریم ها و شرایط سخت کرونایی دولت بالغ بر 255 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری های استان تخصیص داد که این موضوع با توجه به شرایط سخت کشور بسیار مهم است و نشان از توجه خاص دولت به روستاها دارد.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در گذشته برای روستاهای فاقد دهیاری منابع تخصیص نمی یافت، ولی در دولت تدبیر و امید  برای نخستین برای به روستاهای فاقد دهیاری نیز منابع مالی تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: در این مدت بالغ بر 78 میلیارد تومان به حساب فرمانداری های شهرستان ها برای اجرای پروژه های عمرانی در روستاهای فاقد دهیاری واریز شده است که از این محل 388 پروژه شامل راهسازی، پل سازی، آب رسانی، برق رسانی و ... اجرا شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از ابلاغ دستورالعمل برگزاری آزمون و به‌کارگیری نیرو در دهیاری‌های استان خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم در قالب این آزمون 400 نفر در دهیاری های استان جذب و بکارگیری شوند.

گفتنی است استان آذربایجان قی دارای 3077 روستا دارای کد آبادی است و یک میلیون و 180 هزار نفر در این روستاها سکونت دارند و 1945 دهیاری نیز در سطح استان فعال است.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار