کد خبر: ۱۶۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
وزارت دفاع روسیه هشدار داد که گروه‌های مسلح غیرقانونی در حال آماده شدن برای اجرای اقدامات تحریک آمیزی علیه نیروهای دولتی سوریه بوده و حدود ۳۰۰ نیرو و تجهیزات نظامی خود را به مناطقی از استان ادلب انتقال داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دریادار "الکساندر کارپوف" معاون رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه (که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد) در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که گروه‌های مسلح غیرقانونی در سوریه در حال انجام تحرکات نظامی هستند که می‌تواند نشانه آماده شدن آنها برای اجرای اقدامات تحریک آمیز نظامی جدید علیه نیروهای دولتی این کشور در نواحی جنوب غربی منطقه کاهش تنش ادلب باشد.

به گفته این مقام نظامی روس، تروریست‌ها در حال انتقال نیروهای مسلح خود به 3 شهر در این منطقه هستند و انتقال حداقل 300 نیروی تروریستی و 10 وانت حامل مسلسل کالیبر بالا و نصب سامانه‌های پرتاب خمپاره و موشک ثبت شده است.

دریادار کارپوف تأکید کرد که مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه از فرماندهان گروه‌های مسلح غیرقانونی خواسته تا از انجام هر نوع اقدام تحریک آمیز خودداری کرده و راه حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در مناطق تحت کنترل خود را در پیش بگیرند.

 دریادار "الکساندر کارپوف" روز جمعه نیز از احتمال اقدامات تحریک آمیز سازمان تروریستی "هیئت التحریر‌الشام" در برخی مناطق استان ادلب، با استفاده از مواد سمی و شیمیایی، با هدف متهم کردن نیروهای دولتی سوریه خبر داده بود. به گفته وی، وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی در دست دارد که ثابت می‌کند تروریست‌های این گروه در حال انتقال مواد سمی به برخی شهرهای منطقه هستند و تردد نیروهای سازمان "کلاه‌سفیدها" نیز در این مناطق افزایش یافته است. هدف از این تحریکات آن است که از اطلاعات مربوط به قربانیان این اقدامات برای بی اعتبار کردن دولت سوریه استفاده کنند.

وی همچنین یادآور شد که نیروهای نظامی روسی مستقر در سوریه در آغاز ماه مبارک رمضان در اقدامی انسان دوستانه، بیش از 2.6 تن محموله غذایی مورد نیاز شهروندان سوری را در برخی مناطق در استان حماه بین ساکنین پخش کردند.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: سوریه ، اخبار "روسیه"
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار