کد خبر: ۱۶۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
ایسنا:
خبرگزاری نزدیک به دولت تدبیر(ایسنا) از قول یک کارشناس بازار سرمایه نوشت: عدم شفافیت از طرف رئیس ‌دولت به بازار سرمایه تزریق شد.



روزبه شریعتی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه اصل مهم برای بازار سرمایه ثبات نرخ دلار است، گفت: عدم شفافیت از طرف رئیس ‌دولت به بازار سرمایه تزریق شد. درحالی که تابستان به مردم اعلام شد که سرمایه خود را به بورس بسپارند، زمانی که بازار ۶۰ درصد اصلاح کرده بود صحبت از دلار ۱۵ هزار تومانی می‌کردند! اما دلار ۱۵ هزار تومان با کدام مبنای اقتصادی؟ بر اساس گزارش بانک مرکزی در انتهای سال ۱۳۹۹ حجم نقدینگی کل کشور ۳.۵ میلیون میلیارد تومان و حجم کل پول کشور نزدیک ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است. با این اعداد احتمالا دلار در محدوده ۲۲ هزار تومان باقی
می‌ماند.
وی با بیان اینکه ۶۰ سهم بزرگ بازار سرمایه در شرایط تعادلی قرار دارند، افزود: بازار جهانی بسیار قوی پیش می‌رود و قیمت‌ها شرایط رویایی را طی می‌کنند. حتی با دلار ۲۰ هزار تومانی هم P به E برخی سهم‌ها چهار تا پنج است.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بنابراین شرایط قیمت سهم‌ها طوری نیست که اگر دلار در قیمت ۲۰ هزار تومان هم ثابت شود بازار را اصلاح کند. اگر قیمت سهم‌ها منطقی است دلیل نمی‌شود با کاهش نرخ دلار، ارزش آنها کاهش یابد، بلکه فقط جذابیت خرید بالاتر می‌رود.
گفتنی است هرچند کارشناسان و مسئولان مختلف راهکارهای متعدی برای احیای بازار سرمایه ارائه می‌کند، اما مسئله کلیدی در بروز بحران، رخت بستن اعتماد از بورس در نتیجه عملکرد مسئولان بوده است و تا زمانی که اعتماد به این بازار برنگردد، همه این راهکارها عقیم خواهند بود.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار