کد خبر: ۱۶۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان گفت: با توجه به اهمیت دو پایه پایه نهم و دوازدهم در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاهی برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، حسین نادیان در خصوص برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم، اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که دو پایه پایه نهم و دوازدهم در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاهی دارد، به طور یقین بحث برگزاری حضوری امتحانات در این دو پایه مطرح است و مسؤولانوزارت آموزش و پرورشنیز به این موضوع تاکید زیادی داشتند و روز شنبه ۱۸اردیبهشت ماههم ستاد ملی مقابله باکرونامجوز پروتکل‌های بهداشتی برگزاری حضوری امتحانات را ارائه می‌دهد.

در همه حوزه‌های امتحانی مراقبان بهداشت حضور دارند

رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه برگزاری امتحانات نهایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود، افزود: مطابق پروتکل‌های بهداشتی گفته شده فاصله صندلی‌های یک و نیم تا دو متر باشد و در صورت امکان برگزاری آزمون در فضای باز و حیاط مدرسه، برگزاری امتحانات در سالن‌ها و کلاس‌های با تهویه هوا و بهداشت کامل و جلوگیری از تجمع انجام شود، سال گذشته نیز برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان به همین شرایط انجام شد.

وی تصریح کرد: با اداره بهداشت استان نیز هماهنگ شده که در همه حوزه‌ها امتحانی مراقبان بهداشت حضور پیدا کنند و ورود دانش آموزان را چک کرده و بعد از اطمینان کامل از رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه نشستن برای امتحان را به آنها بدهند.

نادیان تاکید کرد: مسؤولان مدرسه هم موظف هستند که در حیاط مدرسه دانش‌آموزان تجمع نکنند، بعد از برگزاری امتحان و خروج دانش آموز از مدرسه باید والدین تمهیدات لازم را برای مراقبت از فرزند خود داشته باشند، ساعتی که دانش‌آموز برای دادن امتحان به مدرسه مراجعه می‌کند آموزش و پرورش تلاش می‌کند که پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

افزایش ۲۷۰۰ حوزه امتحان نهایی در کشور

رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان با تاکید بر اینکه فاصله صندلی دانش‌آموزان با اعلام وزارت بهداشت برای برگزاری امتحانات نهایی رعایت می‌شود، گفت: امسال در کل کشور قریب به دو هزار و ۷۰۰ حوزه امتحانات نهایی اضافه شده است و افزایش حوزه‌های امتحان نهایی برای فاصله گذاری بیشتر دانش آموزان و کاهش خطر ابتلاء به بیماری کرونا است.

وی اظهار کرد: در استان اصفهان هم فضاهای امتحانات نهایی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و تهویه مرتب هوا، حضور مداوم مراقبان سلامت و در صورت امکان برگزاری آزمون در فضاهای باز در دستور کار قرار دارد.

نادیان به خانواده‌ها توصیه کرد: نباید والدین نگران باشند، زیرساخت‌های برگزاری مطلوب امتحانات نهایی در مدارس فراهم شده است، علاوه بر رعایت ضدعفونی مدارس با برگزاری هر امتحان و آماده کردن محیط برای امتحان بعدی، حضور مراقب بهداشت با لباس بهداشت، چک کردن فاصله دانش آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار