کد خبر: ۱۶۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری  خانه ملت ،حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی در کمیته اشتغال شهرستان بروجن که با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید برگزار شد، بیکاری را مهمترین معضل استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن برشمرد و افزود: این استان با نرخ بالای بیکاری مواجه است که باید طرح‌های حمایتی و تسهیلات اشتغالزایی در این استان تقویت شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های قابل توجه به ویژه در بخش گردشگری، فرصت‌های شغلی اندکی در شهرستان بروجن ایجاد شده است که برخی کارشناسان علت این موضوع را ضعیف بودن فرهنگ کارآفرینی می‌دانند.

جعفری با اشاره به سفر اخیر هیاتی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به امور اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان بروجن، اظهار داشت: به همین منظور سه روستا در بخش‌های گندمان، بلداجی و مرکزی و شهر نقنه که کمتر ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد انتخاب شده تا بتوان با اجرای طرح‌های اشتغالزایی و رفع بیکاری در این مناطق به الگوی موفقی برای مهار نرخ بیکاری در دیگر مناطق استان تبدیل شود.

نماینده مردم  بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نبود فرصت‌های شغلی در چهارمحال و بختیاری منجر به مهاجرت مردم به دیگر استان‌های کشور شده است یادآورشد: در حال حاضر بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون هم‌استانی مقیم در استان اصفهان ساکن هستند./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار