کد خبر: ۱۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
تولد بازی های رایانه ای به دهه 60 میلادی بازمی گردد.این ایده توسط یک گروه جوان با نام های Steve Russell, Wayne Witanen, and J. Martin Graetz که عضو کلوب Tech Model Railroad بودند و دانشجوی مدارس MIT مطرح شد و تصمیم گرفتند برنامه‌ای بنویسند که یک داستان را روایت کند.
به گزارش روزنامه تجارت، ساخت یک بازی ایده راشل بود. این پروژه یک سال بعد به پایان رسید و Spacewar نام گرفت. بعد از گذشت 12 سال شرکت آتاری بازی را به بازار عرضه کرد و در همان سال شرکت مگناوکس هم شروع به توزیع مجموعه بازی های ویدیویی اکتیویژن نمود که با اتصال دستگاه به تلویزیون های خانگی، امکان بازی فراهم می شد.در سال ۱۹۷۷ رایانه اپل ۲ برای فروش به بازار ارائه شد و همزمان بازی های ویدئویی سکه ای، سراسر کشور آمریکا را فرا گرفت برای انجام این بازی ها افراد می توانستند با انداختن سکه ای در دستگاه های مزبور که در مراکز تفریحی ، سینماها و .... نصب شده بودند به بازی بپردازند.بالاخره در سال ۱۹۸۶ شرکت نینتندو (Nintendo) با عرضه سخت افزار جدید خود، که ارتقای زیادی در کیفیت بازی های ویدئویی پدید آورده بود، نگاه ها را متوجه خویش کرد.با توجه به سوابق کوتاه مدت حضور بازی های ویدیویی و رایانه ای در سطح جهان ، مطالعات و پژوهش های انجام شده از یک سو و سطح و میزان فروش انواع بازی ها و کنسول های مربوطه از سوی دیگر نشان از آن دارد که برای پر کردن اوقات فراغت طیف گسترده ای از هر جامعه ای این بازی ها توانسته اند نقش به سزایی داشته باشند .در ادامه به معرفی چند بازی پرطرفدار که مخاطبان بسیاری را جذب کرده اند می پردازیم:

Despicable Me
Despicable Me که توسط کمپانی لافت ساخته شده است یک بازی غیر قابل پیش بینی و در بعضی قسمت ها نفرت انگیز می شود.کاراکترهای اصلی این بازی دو جانور زرد عجیب با نام های چاپلوس و وراج قصد دارند با یکدیگر به رقابت بپردازند و به رئیس خود ثابت کنند که در کار خود برترین هستند.در طول بازی این شخصیت ها کارهای نفرت انگیز و غیر قابل تصوری انجام می دهند.برای کسب امتیازات بیشتر می توانید با جمع کردن موز و سکه برای قهرمان خود آیتم جدید بخرید و او را مجهز کنید.

Sonic The Hedgehog  
بازی سونیک جوجه تیغی یک بازی محبوب  و نستالژیک است. این بازی در دو سطح منحصر منحصر به فرد طراحی شده است و دارای گرافیک کارتونی و جذاب بازی می باشد. در مکان هایی که برای شما مشخص شده است مسابقه دهید و موانع که در بین راه شما قرار می گیرد را نابود کنید . در هر مرحله هدف شما شکست دشمنان و جمع آوری بیشترین سکه می باشد . در این نسخه از بازی شخصیت های جدید که قادر هستید با آن ها به بازی بپردازید اضافه شده اند.

Clash Of Clans
کلش آو کلنز یک بازی سبک RTS است که در آن شروع به ساخت ساختمان ها و بنا با جمع آوری یک ارتش می سازید. سپس برای گسترس فضای ساختی و تبدیل آن به دهکده باید ارتش بیشتری فراهم کنید البته باید در طی بازی از قانون های آن هم پیروی کنید. همچنین در بازی ، الماس ها به عنوان منبع خریدنی بازی است که برای تهیه کردن دو منابع دیگر ، خرید کارگر ، اتمام سریع ساخت سازه ها و خرید محافظ ( برای جلو گیری از حمله به
شما ) استفاده می شود .

Cloud Raiders
بازی استراتژیک آنلاین Clash of Clans در حال حاضر توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین و سودآورترین بازی های موبایل مطرح کند. در ابتدای بازی شم در یک جزیره سرسبز قرار دارید که باید ساختمان سازی کنید. در این بازی، منابع مهم برای ساخت ساختمان ها ونیروها، طلا، الماس  و ابر  می باشد. یکی از این ویژگی ها این است که بازی برای زمان شما احترام قائل است .جالب است بدانید که Cloud Raiders به شما اجازه خواهد داد تا توان دفاعی دهکده خود را پیش از حمله بسنجید!

Xenowerk
Xenowerk یک بازی فوق العاده زیبا و گرافیکی می باشد . در این بازی باید با با موجودات جهش یافته و هیولاها مبارزه کرد.
شما در یک آزمایش علمی یک اشتباه بسیار بزرگ انجام داده اید و برخی از مقادیر را اشتباه وارد کرده اید، اکنون شما باید تمامی تلاش خود را برای درست کردن این اوضاع به کار ببرید. در طول سفر خود باید تا می توانید زره ها و سلاح های سنگین تری جمع آوری و یا خریداری کنید تا دشمنان را با یک تیر از بین ببرید!

Rise of Darkness
بازی Rise of Darkness یکی دیگر از ساخته های کمپانی Tony CMGE می باشد که دارای گرافیک بسیار بالا و افکت های سه بعدی بسیار جذابی است. در این بازی ۵ شخصیت اهریمنی وجود دارد که بازیکن می تواند یکی از این شخصیت ها را انتخاب کرده و وارد داستان هیجان انگیز بازی شود.از زمان حمله عالم اموات، جهان دچار هرج و مرج شدیدی شده است. تنها راه بازگرداندن نظم و آرامش دوباره به جهان در یک کریستال باستانی می باشد که توسط شیاطین باستان طلسم شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: