کد خبر: ۱۶۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کتاب جنگ، اسارت، خانواده، کتابی پژوهشی است که با رویکرد تحکیم بنیاد خانواده، براساس طرحی پیمایشی به کوشش آیدین باقری و مهدی آهنگران به نگارش درآمده است.

به گزارش ایسنا، بی‌تردید سال‌های پس از آزادی، روایت متفاوتی با دوران اسارت دارد؛ زیرا پس از آزادی، داستان روزهای تلخ زجر و درد و عذاب‌های روحی و جسمی نه تنها برای آزاده باقی ماند، بلکه اینک خانواده‌ها نیز در معرض مستقیم تبعات این داستان قرار داشتند. کتاب «جنگ، اسارت، خانواده» اثری  پژوهشی است که  در ۲۰۰ صفحه با رویکرد تحکیم بنیاد خانواده، براساس طرحی پیمایشی به کوشش آیدین باقری و مهدی آهنگران و حمایت و راهنمایی آزاده فرهیخته دکتر حسن بهشتی‌پور به نگارش درآمده  و موسسه پیام آزادگان آن را به چاپ رسانده است.

در بخشی از متن این اثر میخوانیم:«بررسی‌ها نشان می‌دهد که این عزیزان از سطح آگاهی بالایی برخوردارند. حدود هفتاد درصد آزادگان به حقوق اجتماعی، مشکلات روحی و جسمی و آثار به‌جامانده از دوران اسارت و تأثیر آن بر استحکام خانواده، ضرورت مشاوره‌های روان‌شناختی، و ... به‌خوبی واقفند.

آزادگان معتقدند نهادها و مؤسسات مرتبط با امور آزادگان به اندازة کافی وجود ندارد و نهادهای فعال هم به وظایف خود به‌خوبی عمل نمی‌کنند. مشاوره‌های روان‌شناسی جهت برخورد با مشکلات خانوادگی وجود ندارد، مشاوره‌های روان‌شناسی به ویژه برای همسران آزادگان (در راستای مدیریت و کنترل مشکلات روحی و جسمی آزاده) ضرورت دارد. خدمات پزشکی یکی دیگر از موضوعاتی است که برای آزادگان حائز اهمیت است (با توجه به مشکلات جسمی). پرواضح است که با افزایش سطح آگاهی، استحکام خانواده نیز افزایش می‌یابد و این موضوع در مورد خانوادة آزادگان نقش مهم‌تری دارد ... .»

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار