کد خبر: ۱۶۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
گروه استان‌ها- بر اساس آمارها و بررسی شرایط جان‌باختگان به نظر می‌رسد میانگین سنی افراد جان‌باخته در استان فارس کاهش یافته و جان‌باختگان چند هفته گذشته در گروه‌های سنی پایین‌تر قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، هر چند پایان پیک چهارم از سوی مسئولان بیان شده اما شواهد موجود شرایط را به گونه‌ای دیگر نشان می‌دهد که به معنای پایان بیماری و کنترل کامل آن نیست. 

براساس آخرین رنگ‌بندی که نرم‌افزار ماسک از وضعیت شهرستان‌ها ارائه داده تغییر رنگ در استان فارس محسوس بوده است. در حال حاضر شهرستان‌های بوانات، پاسارگاد، سروستان، زرین‌دشت، فراشبند، رستم، گراش و خنج به رنگ زرد و کم خطر هستند و دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی یا با خطر متوسط قرار دارند.

بررسی‌های آمار در استان فارس یک سیر نزولی در تعداد مبتلایان جدید به بیماری از هفته گذشته را نشان می‌دهد هر چند که این تفاوت اندک و شیب کاهش بیماری کند است. براساس آخرین آمار اعلام شده در مجموع از ابتدا تاکنون، 271 هزار و 120 بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس شناسایی شده است.

به گفته عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال حاضر هزار و 550 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 249 بیمار در بخش‌های ویژه قرار دارند.

وی از جان‌باختن 16 هم استانی دیگر در 24 ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد: بر اساس آمارها و بررسی شرایط جان‌باختگان به نظر می‌رسد میانگین سنی افراد جان‌باخته کاهش یافته و جان‌باختگان چند هفته گذشته، در گروه‌های سنی پایین‌تر قرار دارند".

در کنار این کاهش میانگین سنی براساس گفته‌های همتی آمار مراجعه به مراکز 16 ساعته و درصد ورودی بیماران به بیمارستان‌ها نیز روند کاهشی داشته است که البته باز هم این امر به معنای پایان کرونا نیست و باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت شود.

یکی از راه‌های کنترل بیماری واکسیناسیون و سرعت بخشیدن به این امر است که به ترتیب گروه‌های سنی به مردم اعلام می‌شود. در همین راستا مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از تزریق 174 هزار دز واکسن علیه بیماری کووید 19 به مردم استان فارس خبر داد.

به گفته وی موجودی سهمیه دریافتی واکسن استان فارس پایان یافته بود که با توجه به دریافت سهمیه جدید واکسن، برنامه واکسیناسیون علیه کرونا ویروس برای افراد 75 سال به بالا در استان آغاز و به مرور در زمان‌های پیش‌بینی شده به افراد اطلاع‌رسانی می‌شود.

 همتی نیز امروز از ورود محموله جدید واکسن به کشور و اختصاص سهمیه واکسن به استان فارس و آغاز مجدد واکسیناسیون کرونا در استان خبر داد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه پارت جدید واکسن کرونا، شب گذشته به استان وارد شده و از امروز واکسیناسیون گروه سنی بالای 75 سال آغاز شده است.

لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با توجه به آغاز مجدد برگزاری مراسم‌های عروسی از احتمال خطر افزایش دوباره موارد ابتلا به بیماری خبر داده و از مردم درخواست کرده با مشاهده علائم بیماری به مراکز منتخب کووید19 مراجعه و برای انجام تست کرونا اقدام کنند تا ضمن شناسایی موارد مثبت از انتقال بیشتر این ویروس جلوگیری شود.

براساس این گزارش مراجعان می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی به مراکز مشخص شده واکسیناسیون برای دریافت واکسن مراجعه کنند؛ همچنین پایگاه واکسیناسیون خودرویی شیراز واقع در بوستان کوهستانی دراک نیز فعال است و افراد سالمند بالای 75 سال که برای حضور در سالن‌ها و صف واکسن دچار مشکل هستند، می‌توانند با خودرو به این مرکز مراجعه و واکسن کرونا را درون خودرو دریافت کنند.

همه این اقدامات به معنای پایان بیماری نیست و هنوز باید مراقبت‌های بهداشتی را انجام داد.مسئولان و متولیان  بهداشت و درمان استان فارس کاهش آمار بستری و جانباختگان را نشان‌دهنده خاموش شدن پیک چهارم نمی‌دانند همچنان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای عبور از بحران ضروری می‌دانند. 

انتهای پیام/424/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار