کد خبر: ۱۶۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مدیرعامل سابق تاکسیرانی تهران به عنوان مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به عنوان مهمترین رکن فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بازار سرمایه انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آخرین تحولات مدیریتی در ارکان بازار سرمایه حکایت از آن دارد که با تصمیم رئیس سازمان بورس، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به عنوان بزرگترین و مهمترین رکن فرهنگ‌سازی و اطلاع‌سانی بازار سرمایه تغییر کرده و قرار است علیرضا قنادان جانشین بهنام بهزادفر شود.

براساس این گزارش، تصمیم جدید محمدعلی دهقان دهنوی که بر اساس شنیده‌ها هفته آینده و بعد از برگزاری جلسه هیات مدیره شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس قطعی می‌شود، با انتقادات زیادی از سوی فعالان بازار سرمایه روبرو شده است و کارشناسان معتقدند انتصاب فردی با سوابق حضور در شرکت تاکسیرانی در بالاترین رکن فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بازار سرمایه آن هم در شرایط کنونی این بازار و در هفته‌های پایانی عمر دولت جای بسی تامل و انتقاد دارد.

شایان ذکر است در بررسی سوابق علیرضا قنادان، کناره‌گیری وی از مدیرعاملی سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در آبان سال 99 در حالی به چشم می‌خورد که قنادان در وبسایت خود در بیان سوابقش این گونه نوشته: در سال 1377 پس از فارغ‌التحصیلی در رشته ریاضی فیزیک از دبیرستان علامه‌حلی همدان، وارد دانشگاه علم و صنعت در رشته مهندسی صنایع شدم. دوران تحصیلات کارشناسی با مجموعه گسترده‌‌ای از فعالیت‌های جانبی در گروه‌های مختلف علمی‌ و فرهنگی دانشجویی گذشت.

پس از دوره کارشناسی به اتکای سابقه علاقمندی و فعالیت‌های گسترده دوره دبیرستان در قالب المپیاد کشوری کامپیوتر، با تغییر رشته وارد دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات در دانشگاه تربیت مدرس شدم.

با اتمام دوره کارشناسی ارشد، برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت مهندسی (Management Engineering) در دانشگاه پلی‌تکنیک میلان (Politecnico di Milano) به کشور ایتالیا رفتم اما پس از گذراندن دو ترم به دلایل شخصی ادامه تحصیل را رها کرده و به کشور بازگشتم. علاقمندی به تحصیل و پژوهش در حوزه فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای عصر ارتباطات انگیزه اصلی من بود تا در مقطع دکتری در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، گرایش هوشمندی کسب‌وکار (Business Intelligence) را انتخاب کنم.

همچنین در اهم سوابق اجرایی وی آمده است:

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور برنامه ریزی

مدیرعامل و رییس هیات عامل سازمان تاکسیرانی تهران

عضو کمیته مقررات تاکسی اینترنتی دفتر  اتحادیه جهانی حمل و نقل عمومی (UITP) در خاورمیانه

عضو کمیته هوشمندسازی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران

مشاور و مربی استارتاپ‌ها در موسسه دانش بنیان برکت (VC)

مدیر پروژه تحول ساختار و نظام فرآیندهای ایمنی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران

مشاور ارشد بازاریابی مدیرعامل در کسب و کار الکترونیکی khooger

مشاور ارشد کسب و کار الکترونیکی در شبکه اجتماعی موبایلی Tagbarg

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک در سازمان خدمات پس از فروش گروه سایپا (سایپا یدک)

مشاور و مدیر پروژه مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار در بانک توسعه صادرات ایران

مشاور ریاست سازمان و مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی

مدیر پروژه طراحی نظام کارت بلیط الکترونیکی در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

و اجرای پروژه‌های متعدد مشاوره و بهبود سازمانی در شرکت‌های خصوصی و دولتی

شایان ذکر است در حالی این تغییر جالب اما واقعی در رکن اصلی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بازار سرمایه واقع شده است که در این رابطه برخی هم به طنز، بابت این انتصاب از رئیس سازمان بورس تشکر کرده اند که به مثابه بهترین گزینه و مرتبط ترین فرد، نماد شایسته سالاری در مجموعه ارتباطات شرکت اطلاع رسانی تلقی شده و در حساس ترین مقطع از حیات بورس، زدن پلی تاریخی از تاکسیرانی بعنوان بستر ارتباطی به شرکت اطلاع رسانی، نشان از تدبیر و اراده معطوف به شایسته سالاری دهقان دهنوی دارد!

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار