کد خبر: ۱۶۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
استاندار خراسان رضوی از سرعت سیر نزولی کرونا در استان خبر داد و گفت: باوجود شرایط مطلوبی که از نظر کرونا وجود دارد اما همچنان وضعیت استان از این حیث شکننده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی از نظر شیوع شرایط مطلوبی دارد و پیک چهارم کرونا در استان سیر نزولی پیدا کرده است اما همچنان در شرایط شکننده‌ای قرار داریم.

استاندار خراسان رضوی افزود: باوجود روند کاهشی فوتی‌ها، در بحث نظارت‌ها باید نگاه ویژه‌ای وجود داشته باشد و نظارت بر اصناف و رعایت پروتکل‌های بهداشی در آن‌ها با جدیت دنبال شود تا در هفته‌های آینده شاهد افزایش سرعت این روند کاهشی باشیم.

وی یادآور شد: در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان، چند نگرانی از جمله ورود ویروس هندی از مناطق شرقی کشور و موضوع حاشیه شهر مطرح شد که می‌طلبد این مسئله در کمیته علمی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

معتمدیان افزود: احتمال دارد ویروس هندی از طریق کشورهای افغانستان و پاکستان از مسیر استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان وارد کشور شود و به دلیل مراودات این استان‌ها با خراسان رضوی ممکن است در استان نیز شیوع پیدا کند. بنابر این باید حتما تدابیر لازم اندیشیده شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ شهر نارنجی و ۲۰ شهر زرد در استان وجود دارد.

وی ضمن قدردانی از حضور میدانی نیروی انتظامی در ایام تعطیلات عید فطر عنوان کرد: فرمانداران همکاری لازم را با نیروی انتظامی در اجرای محدودیت‌ها در شهرستان‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار