کد خبر: ۱۶۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۲
فرمانده ناجا:
سردار اشتری با بیان اینکه پلیس نیرویی فراجناحی و متعلق به همه مردم است گفت: ناجا بدون در نظر گرفتن هیچ گونه جناح بندی امنیت و آرامش همه آحاد مردم در جای جای ایران اسلامی را تامین می‌کند.

پلیس نیرویی فراجناحی و متعلق به همه مردم است/ انتخابات، جبهه مهم مقابله با دشمن استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا در گردهمایی پیشکسوتان نیروی انتظامی استان اصفهان که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد با درود به ارواح مطهر شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و امنیت و ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و رحلت امام خمینی (ره) و همچنین گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ اظهار داشت: امروز در آستانه سی و دومین سالروز ارتحال جانسوز امام خمینی (ره) هستیم امامی که باعث عزت و سربلندی و پیشرفت کشور ایران بود و در برابر ظلم و طاغوت زمان ایستاد و ما آزادی و استقلال خود را مدیون آن بزرگوار هستیم.

وی افزود: انصافاً در بین پیشکسوتان افراد فرهیخته و نخبگان زیادی داریم، افرادی که در دوران گذشته مسئولیت‌های زیادی را چه قبل از ادغام در شهربانی، کمیته انقلاب اسلامی و ژاندارمری و چه بعد از ادغام در ناجا برعهده داشتند و باعث خیر و برکت برای نیروی انتظامی بودند و امروز در گمنامی به سر می‌برند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: درست است که امروز باید کار را به دست جوانان داد، ولی تجربیات پیشکسوتان را هم نباید فراموش کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در فرمایشات خود بار‌ها تاکید کردند که بایستی از تجربیات پیشکسوتان در کنار استفاده از مدیران جوان استفاده کرد.

سردار اشتری گفت: در نیروی انتظامی هم تلاش شده تا هرچقدر امکان دارد از توانایی و تجربیات پیشکسوتان استفاده کنیم و امروز پیشکسوتان، وابسته به سازمان ناجا هستند و در همین راستا از سال ۹۸ هم معاونت امور بازنشستگان و دستیار فرماندهی در امور بازنشستگان ناجا راه اندازی شده است کار‌های خوبی در ارائه خدمات بیشتر به این عزیزان صورت گرفته و در خصوص رفع بیکاری فرزندان بازنشستگان هم قرار شده تا اولویت جذب و استخدام در ناجا با فرزندان این عزیزان باشد.

وی در خصوص راه اندازی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نیروی انتظامی در استان اصفهان هم گفت: با توجه به حجم زیاد نیروی شاغل و بازنشسته در استان و استان‌های همجوار و اینکه استان اصفهان یک استان معین است نیاز به یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است و بنابر این پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت گرفته و اجازه آن از ستاد کل نیرو‌های مسلح گرفته شده است.

عالی‌ترین مقام نیروی انتظامی کشور گفت: در حال حاضر مصوب کردیم تا زمان احداث بیمارستان در زمین متعلق به آن یک کلینیک دندانپزشکی مجهز ساخته و به عزیزان بازنشستگان و نیرو‌های شاغل ناجا خدمت رسانی کند.

سردار اشتری به اقدامات صورت گرفته در خصوص افزایش بودجه و اعتبارات نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز اعتبارات ناجا نسبت به هفت سال پیش چهار برابر شده است، اما با این حال بیش از ۸۰ درصد این بودجه آن صرف پرداخت دستمزد و حقوق کارکنان می‌شود و دنبال این هستیم که آن را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه طی هفت مرحله حقوق کارکنان ناجا در سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده افزود: البته سه مرحله خاص همه نیرو‌های مسلح بوده و قرار بود حقوق نیرو‌های لشکری ۲۰ درصد بالاتر از نیرو‌های کشوری باشد در حالی که قبلاً ۴۰ درصد فاصله داشتیم و الآن هم باز ۲۰ درصد پایین‌تر هستیم و ان شاء الله تلاش می‌کنیم این فاصله را به ۱۰ درصد برسانیم.

فرمانده نیروی انتظامی به موضوع تعداد تخت‌های اماکن رفاهی ناجا در مشهد مقدس هم اشاره کرد و گفت: پیش از این ۸۰۰ تخت در مشهد مقدس داشتیم که از ۹ ماه پیش به این طرف این تعداد به دو هزار و ۳۰۰ تخت افزایش پیدا کرده و تا پایان سال این تعداد را با پروژه‌هایی که در دست داریم و دنبال می‌کنیم به چهار هزار تخت می‌رسانیم.

سردار اشتری در ادامه با بیان اینکه پلیس نیرویی فرا جناحی و متعلق به همه مردم است گفت: ناجا بدون در نظر گرفتن هیچ گونه جناح بندی امنیت و آرامش همه آحاد مردم در جای جای ایران اسلامی را تامین می‌کند.

فرمانده ناجا اظهار داشت: امروز ماموریت‌های گسترده‌تر و تهدیدات و آسیب‌ها چندین برابر شده است و به همین خاطر هم با ارگان‌ها و دستگاه‌های دیگر کشور تفاوت دارد و بنابر این باید به این نیرو کمک بیشتری شود.

وی سپس به شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت گفت: از همان روز اول اعلام کردیم که مدافعان امنیت در کنار مدافعان سلامت هستند و بیش از ۸۰ درصد مصوبات ستاد ملی کرونا را هم همکاران من در نا جا انجام داده و می‌دهند.

عالی‌ترین مقام نیروی انتظامی کشور وظیفه ناجا در مدیریت ویروس کرونا را سنگین‌تر از دیگر نهاد‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: توجیه کردن واحد‌های صنفی، محدودیت‌های ترافیکی، مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی و ... حجم بزرگی از کار‌هایی است که همکاران من انجام می‌دهند و الحمد الله کار‌های خوبی در این زمینه‌ها صورت گرفته است.

سردار اشتری با بیان اینکه سال به سال شاهد افزایش اعتماد مردم به نیروی انتظامی هستیم گفت: پنج مرکز افکار سنجی که در کشور مرجع انجام نظرسنجی هستند در مورد عملکرد ۳۲ دستگاه از مردم سوال کردند و این کاری است که هر ساله صورت می‌گیرد یک زمانی ما در این نظر سنجی رتبه هجدهم را داشتیم، چهار سال گذشته رتبه هشتم را کسب کردیم، دو سال پیش به رتبه سوم رسیدیم و سال گذشته هم رتبه دوم را کسب کردیم.

وی افزود: براساس نظرسنجی که اسفند سال گذشته و فروردین ماه امسال انجام شده اعلام کردند که نیروی انتظامی توانسته بین دستگاه‌های کشور رتبه اول را از نظر رضایتمندی مردم کسب کند و این نشان می‌دهد که اعتماد مردم سال به سال افزایش پیدا کرده است، چون به چشم خود می‌بینند که نیرو‌های ناجا با تمام وجود آرامش و امنیت را تامین می‌کنند و شهدای این نیرو را می‌بینند.

سردار اشتری سپس به موضوع انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه امروز در فضای مجازی شاهد بمباران رسانه‌ای دشمن برای ناامید کردن مردم و نیامدن به پای صندوق‌های رای هستیم گفت: انتخابات جبهه مهم مقابله با دشمن است و بنابر این تکلیف همه ما این است که در راستای مشارکت پرشور این انتخابات تلاش کنیم.

فرمانده ناجا اظهار داشت: براساس معیار‌های ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی رئیس جمهور منتخب مردم باید ظلم ستیز، دلسوز مردم و عدالتخواه باشد، اعتماد به مردم و اعتماد به نسل جوان داشته باشد و از این سرمایه بزرگ کشور خوب استفاده کند و نگاهش هم به بیرون از کشور نباشد.

وی انتخابات پیش رو را سرنوشت ساز برای آبروی کشور، آیندگان و نسل آینده توصیف کرد و گفت: ان شاءالله همه ما در این انتخابات شرکت کرده و دیگر ان را هم ترغیب به شرکت در این انتخابات کنیم تا در مقابل شهدا، روح بلند ملکوتی امام (ره) و مقابل مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شرمنده نباشیم و بتوانیم بگوییم که وظیفه ما این بود که پای صندوق‌های رای برویم و به حفظ این نظام و انقلاب کمک کنیم و توانستیم این وظیفه را انجام دهیم.

انتهای پیام/ 241

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار