کد خبر: ۱۶۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
کاظم غریب آبادی گفت: اراده ای از سوی آمریکا برای لغو تحریم ها مشاهده نشده است.

به گزارش برنا،کاظم غریب آبادی نماینده دائم ایران در وین گفت: دور پنجم گفتگوهای وین هفته گذشته به پایان رسید. با این حال، مهم است که نتیجه این تلاش ها منجر به تأمین ضمانت کافی جهت لغو تمامی تحریم ها به روشی قابل راستی آزمایی گردد و ما بار دیگر با وضعیت بحرانی ناشی از خروج ایالات متحده از توافق و یا سوءاستفاده از مکانیزم های مندرج در برجام و نقض تمام تعهدات آن، در حالی که ایران کاملا به مفاد برجام پایبند است، مواجه نشویم.

 وی افزود: هنوز مشاهده نشده است که آیا آمریکا عزم کافی و آمادگی ترک اعتیاد خود برای استفاده از اقدامات یکجانبه زورمدارانه، احترام به حقوق بین الملل، اجرای تعهدات خود درخصوص لغو تحریم ها به روشی کامل و موثر، و اتخاذ تصمیمات دشوار ضروری برای این امر را دارد یا نه؟

 غریب آبادی ادامه داد: ایران نیز به نوبه خود، به طور پیوسته اعلام داشته است که پس از اجرای سایر تعهدات، به ویژه اجرای تعهدات برجامی مرتبط با لغو تحریم آن هم به طور کامل، موثر و به روشی قابل راستی آزمایی، گام های جبرانی خود را برخواهد گرداند و اجرای تعهدات هسته ای خود را از سر خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: در پاسخ به هیأت هایی که از ایران خواستند اقدامات جبرانی هسته ای خود را متوقف کند، مایلم تصریح کنم که: از ایران انتظار نداشته باشید در حالی که تحت تحریم های یکجانبه و ظالمانه است، همچنان تعهدات هسته ای خود را تحت برجام نیز اجراء کند.

وی ادامه داد: اقدامات ما کاملاً منطبق با مفاد برجام و حقوق ما بوده و واکنشی است به نقض تعهدات آمریکا، اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی.

برچسب ها: برجام ، غریب آبادی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار