کد خبر: ۱۶۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
رئیسی در سومین مناظره انتخاباتی:
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از ابتدایی که در قوه آمدم یکی از مسائلی که مردم و نمایندگان می‌گفتند موضوع حساب‌های خاص قوه قضائیه بود. ما آمدیم و به دوستان گفتیم که گزارش بدهید پس از آن بحث‌ها تمام شد، اگر شفافیت باشد بسیاری از فسادها کنترل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید ابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در دومین مناظره انتخاباتی که با موضوع « دغدغه‌های مردم » برگزار شد؛ در پاسخ به سوالی در خصوص دغدغه‌های هفت‌گانه مردم پیرامون تورم، بی‌عدالتی، رکود، فساد، یارانه‌ها، بیکاری و مسکن و همچنین راهکارهای خود در این زمینه‌ها گفت: دغدغه‌های مردم بسیار است، ما نشست‌های کارشناسی‌ای که با مردم داشتیم در همین دوره که در دستگاه قضایی بودم و بیشتر در دورانی که در آستان بودم؛ از نزدیک در جریان بسیاری از خواسته‌ها و مشکلات مردم قرار دارم. ما برای این دغدغه‌ها راهکار داریم، اگر ان‌شاءالله رای مردم به بنده تعلق گرفت.

وی ادامه داد: حل این مشکلات نیازمند اقداماتی چند مرحله‌ای است، یک بخش از این مشکلات از طریق مبارزه با فساد محقق می‌شود، ما در دستگاه قضایی برخورد با مفسد کردیم اما برخورد با فساد در دولت انجام می‌شود؛ افرادی که فساد داشته باشند، جایشان در دولت نیست.

رئیسی در ادامه بیان داشت: از برنامه‌های دیگر ما در دولت سامانه شفافیت است که تمامی قراردادها، عملکرد شرکت‌ها و مدیران در یک سامانه قرار بگیرد و آن را پشت ویترین قرار دهیم که مردم ببینند. من از ابتدایی که در قوه آمدم یکی از مسائلی که مردم و نمایندگان می‌گفتند موضوع حساب‌های خاص قوه قضائیه بود. ما آمدیم و به دوستان گفتیم که گزارش بدهید پس از آن بحث‌ها تمام شد، اگر شفافیت باشد بسیاری از فسادها کنترل خواهد شد.

وی ادامه داد: مساله دیگر اصلاح نظام بانکی است، دولت‌های مختلف گفتند که می‌خواهیم نظام بانکی را اصلاح کنیم و در آن تحول ایجاد کنیم. خب این اصلاح اگر انجام شود معوقات بانکی می‌تواند صورت نگیرد. سومین اصلاح مورد نیاز کشور اصلاح نظام مالیاتی است، این بروکراسی زائد و فسادزا باید با ساختار هوشمند حل شود. همچنین مالیات باید اصلاح‌ شود به عنوان مثال مالیات واحدهای تولیدی باید از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش یابد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش بیان کرد: همچنین باید فسادزدایی از ساختارها صورت گیرد و ساختارهای ما اصلاح شود. من به همه کارکنان دولت احترام می‌گذارم اما روند صدور مجوز باید اصلاح شود، برخی مجوزهایی که حال تولیدکننده را می‌گیرد باید حذف شود؛ همچنین خیلی از نظارت‌های پیشینی ما باید به پسینی منتقل شود.

وی افزود: یکی از بحث ها تورم است، تورم اصلا قابل قبول نیست این وضعیت را چطور مردم تحمل کنند، باید حتما اقدامات ما منجر شود به اینکه تورم به نصف عدد کنونی برسد و بعد به سمت تک رقمی شدن حرکت کنیم. 

رئیسی در ادامه خاطرنشان کرد: یک راه دیگر برای مهار تورم مدیریت بازار و تقویت پول ملی است، باید به سمت خودکفایی حرکت کنیم و سفره‌های مردم خودکفا شوند. کشور ظرفیت این مساله را دارد، مردم در شهرها و روستاهای مختلف کشور کشاورز هستند و می‌دانند که کشور ظرفیت این مساله را دارد. نظارت بر بازار باید افزایش پیدا کند البته دخالت نه اما نظارت لازم است که باشد.

وی در پایان گفت: در حوزه جهش تولید و تقویت کسب و کار یکی از مشکلات مهم کشور این است که ما بیش از ۵ میلیون بیکار و شبه بیکار داریم، ایجاد سالانه یک میلیون شغل طی چهارسال دور از دسترس نیست، باید در این راستا حرکت کنیم و یکی از مهمترین راهکارهای آن جذابیت‌زایی برای فعالیت‌های مولد و زدودن جذابیت از فعالیت‌های غیرمولد است.

ادامه دارد...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار