کد خبر: ۱۶۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
رئیس ستاد عدالت و کرامت سید ابراهیم رئیسی در کردستان گفت:کردستان برای دستیابی به توسعه نیازمند توسعه است و ستاد عدالت و کرامت بعد از انتخابات نیز بدنبال پیگیری مطالبات مردمی است.

به گزارش فارس از سنندج، پیمان اسراری رئیس ستاد عدالت و کرامت سید ابراهیم رئیسی در کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش براین است از وجود نخبگان و افراد دغدغه‌مند استفاده شود تا شاهد افزایش و ارتقای شاخصه‌های بهداشت و درمان، اقتصاد و اجتماعی در این استان باشیم.

وی با بیان اینکه ستاد دهه عدالت و کرامت در کنار سایر ستادهای آقای رئیسی در استان کردستان تشکیل شده است، افزود: ستاد عدالت و کرامت ستادی مردمی بوده که زیر نظر تیم آقای رئیسی مدیریت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با همدلی و همراهی ستادهای استان شاهد افزایش مشارکت مردم باشیم.

رئیس ستاد عدالت و کرامت آقای رئیسی در استان کردستان به وضعیت اقتصادی استان پرداخت و یادآور شد: تلاش بر این است تا نگرانی‌های مردم استان را به آقای رئیسی منتقل کنیم و در آینده منتج به رفع مشکلات استان و در نهایت توسعه استان کردستان شود.

اسراری عنوان کرد: کردستان دارای عقب ماندگی تاریخی نسبت به سایر استان‌های کشور است و اگر عدالتی قرار است در کشور شکل گیرد کردستان بیشتر از سایر استان‌ها نیازمند عدالت و همچنین کرامت است.

وی اضافه کرد: کشور ما و به تبع آن کردستان نیازمند تغییر است و در هشت سال اخیر کشور بویژه کردستان وضعیت نامطلوبی در شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را شاهد بود و معتقدم ریشه تمام این مشکلات نبود نظام تدبیر در کشور بوده است.

وی بیان کرد: کردستان از شاخص‌های توسعه اقتصادی مرزی است و اقتصاد مرزی و خدما موتور محرکه کردستان به شمار می‌رود.

 رئیس ستاد عدالت و کرامت آقای رئیسی در استان کردستان با بیان اینکه مهمترین کارگروه توسعه کردستان کارگروه توسعه صادرات است، گفت: در طول سال چهار جلسه برگزار کرده است که در ادوار گذشته بیش از 12 جلسه داشته است.

اسراری کشور را نیازمند تغییر دانست و افزود: رسانه‌ها و همه افراد باید در افزایش مشارکت مردمی کمک کنند چرا که زیبنده کردستان نیست که شاخص مشارکت پائینی را داشته باشد.

وی اضافه کرد: خبرنگاران نقش موثری در فرهنگسازی و آگاهی‌سازی دارند و باید بتوانند   مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کنند.

وی خاطر نشان کرد: جریان عدالت و کرامت در کردستان به عنوان یک جریان مردمی مطالبه‌گر استمرار خواهد یافت و سعی دارد بعد از انتخابات نیز برای پیگیری مطالبات مردمی فعالیت کند.

رئیس ستاد عدالت و کرامت آقای رئیسی در استان کردستان اظهار کرد: این ستاد در خوزه‌های مختلف دغدغه‌های استان را رصد کرده و سعی دارد پیگیر این مطالبات باشد.

اسراری شناسایی ظرفیت‌های جدید معادن استان، بررسی واگذاری‌های معادن در کردستان، ایجاد صنایع ارزش افزوده در کردستان و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی برای تامین مالی در حوزه صنعتی را از مطالبات اقتصادی استان دانست که می‌تواند به توسعه استان بینجامد.

توسعه در کردستان شکل نگرفته است

کارشناس حوزه اقتصادی کردستان نیز در این نشست با اشاره به شاخص‌های حوزه اقتصادی اضافه کرد: کردستان استانی است که در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری، اقتصاد مرزی، معادن و غیره استعدادها و توانمندی‌های زیادی دارد اما متاسفانه توسعه در استان شکل نگرفته است.

نیازی یعقوبی با اشاره به اینکه تولید ناخالص داخلی استان کردستان براساس آخرین آمار 9 صدم درصد است، افزود کردستان در سطح کشور رتبه 27 تولید ناخالص داخلی را دارد.

وی افزود: سرانه درآمد کردستان کمتر از نصف میانگین کشوری است که در کشور این سرانه 412 میلیون ریال بوده و در کردستان این رقم 188 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه سهم تولیدات و ارزش افزوده بخش کشاورزی در کردستان 18.6 درصد است که کردستان رتبه بیستم کشوری را دارد، تصریح کرد:سهم ارزش افزوده بخش صنعت در بخش ناخالص داخلی نیز 16 درصد است و کردستان رتبه 29 کشوری را در این راستا دارد.

کارشناس حوزه اقتصادی کردستان اضافه کرد: سهم ارزش افزوده بخش خدمات کردستان در کشور 64 درصد ایت که جایگاه استان رتبه بیستم کشوری است.

یعقوبی با اشاره به نرخ بیکاری و تورم کردستان گفت: در سال 99 کردستان رتبه چهارم بیکاری و نرخ تورم کشوری را دارد.

انتهای پیام/2330/72

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار