کد خبر: ۱۶۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در عرصه مباحث اجتماعی باورها را سوزانده، چرا که به هر پرونده‌ای در هر حوزه‌ای که نگاه می‌اندازیم جای پای افرادی از دولت در آن دیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نیکزاد ظهر امروز در نشست جمعی از معتمدین، ریش سفیدان و فرهیختگان حامی سیدابراهیم رئیسی در استان اردبیل اظهار کرد: دولت در عرصه مباحث اجتماعی باورهای مردم را سوزانده است، چرا که به هر پرونده‌ای در هر حوزه‌ای که نگاهی می‌اندازیم جای پای افرادی از دولت در آن دیده می‌شود.

وی افزود: تغییر سرنوشت کشور در دستان خود مردم و صندوق‌های رای است؛ وضعیت کنونی کشور به معنای آن نیست که همه ما بر طبل یاس و نا امیدی بکوبیم، بلکه ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که می‌توان از آنها برای رفع مشکلات بهره برد.
 
رییس ستاد مرکزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی بیان کرد: ایران کشوری قدرتمند از لحاظ جغرافیایی، ژئوپلتیکی، منابع سرشار نفت، گاز، معدن و ...  است و معادن ایران ظرفیت بسیار بالایی دارند به‌طوری‌که ۵۷ میلیارد تن از معادن کشور هنوز استفاده نشده‌اند.

تسهیلات بانکی به سمت تولید نرفته است

وی تاکید کرد: اینکه برخی‌ می‌گویند که در اقتصاد ایران چیزی وجود ندارد یک دروغ بزرگ است؛ تا امروز بیش از  ۲۰۰۰ هزار میلیاردتومان تسهیلات داده شده، سه هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد و سوال این است که از تسهیلات ارائه شده چقدر به حوزه تولید اختصاص داده شده است؟

نیکزاد ادامه داد: در سال‌های اخیر میزان نقدینگی در کشور از ۴۸۲ هزار میلیارد تومان به ۳ هزار ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده و متاسفانه این حجم نقدینگی به سمت صنعت، کشاورزی، مسکن، تجارت خارجی هدایت نشده و صداقت در انجام امور وجود نداشته است.

ارز به واردات کالاهای غیرضروری اختصاص داده شده است

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله رییسی تصریح کرد: ارزهای وارد شده در شرایط کنونی به جای اینکه به سمت تولید و رفع مشکلات برود صرف واردات کالاهای غیرضروری و حتی واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد شده و متاسفانه کسانی که روی کار هستند اعتقادی برای مجاهدت، مراقبت و اسکتبار ستیزی و صداقت ندارند.

همتی گفت باوری به دادن تسهیلات مسکن ندارم

وی بیان داشت: در جلسه کمیسیون، آقای همتی گفت که اعتقادی به اعطای وام در حوزه مسکن ندارد و حال باید به این سوال پاسخ داد که صاحب خانه شدن مردم چه ربطی به تحریم‌ها دارد، تمامی موارد مورد نیاز برای تولید مسکن صد درصد ایرانی هستند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیاد موجود در کشور امیدوار به آینده هستیم اما در حال حاضر فرمان و مدیریت کار در دست کسانی است که بلد راه نیستند و سرنوشت کشور را باید با یک انتخاب اصلح و درست تغییر دهیم.

با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیاد موجود در کشور امیدوار به آینده هستیم.

 

نیکزاد ادامه داد: در وهله اول افزایش مشارکت مردمی و پس از آن انتخاب اصلح از اولویت‌های اصلی است زیراکه مشارکت به معنای نشان دادن وحدت، انسجام و قدرت داخلی بوده و یک رئیس جمهوری با رای بالا دارای اقتدار کافی برای بهبود شرایط خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله رییسی اذعان داشت: برخی‌ها در طول سال‌های اخیر به این امر معتقد بوده‌اند که اگر میدان نبود می‌توانستند با دیپلماسی کار را پیش ببرند و سوالی که من از این افراد دارم این است که آمریکا در طول تاریخ با کدام دیپلماسی کار را پیش برده است؟

وی به شاخصه‌های رئیس جمهور اصلح اشاره کرد و گفت: برای انتخاب یک گزینه اصلح برای ریاست جنهوری باید الگوهایی را در نظر بگیریم و کاندیداهای ریاست جمهوری را با آن الگوها بسنجیم و اولین ویژگی یک رئیس جمهور بهره‌مندی از سلامت فکری، اعتقادی و اخلاقی بوده و در کنار آن رئیس جمهور اصلح باید ساختار کشور را قبول کرده و در جایگاه قوه مجریه قرار گیرد.

وی ادامه داد: عدالت محوری یکی دیگر از ویژگی‌های فرد اصلح است و عدالت این نیست که ۴۳ درصد جی دی پی در تهران باشد، تمام امکانات در مرکز تجمیع شود؛ عدالت این نیست که استان اردبیل هیچ بهره‌ای از صندوق توسعه ملی نداشته باشد و یا اینکه بعد از ۳۲ سال استان اردبیل جاده مواصلاتی مناسب نداشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز ما نیازمند رئیس جمهوری هستیم که حکمت و خردورزی داشته باشد تا بتواند در عرصه جهانی حق و حقوق کشور را به درستی و به طور کامل بازگیرد و متاسفانه دولت حال حاضر توان آن‌را ندارند.

فرهنگ در کشور به حال خود رها شده است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: فردی می‌تواند در احقاق حقوق ملت ایران در عرصه‌های جهانی موفق باشد که دارای قاطعیت و اقتدار کافی بوده و بتواند در کنار آن مجاهدت، عدالت و پاکی را در کشور جاری و ساری کند.

وی به مبحث فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: از دیگر موضوعات مهم روز کشور مباحث فرهنگی است که متاسفانه فرهنگ نیز در دولت، رها شده و همین امر سبب معضلات و مشکلات مختلف اجتماعی شده است.

عدم تخصیص ارز به کارخانه سرم‌سازی اردبیل باعث معطلی آن شده است

وی بیان داشت: یکی از نمونه‌های بارز عدم مدیریت صحیح توسط این دولت در بحث ارز، معطلی کارخانه سرم سازی اردبیل به دلیل عدم تخصیص ارز به عنوان یکی از واحدهای تولیدی بی‌بدیل در کشور که در صورت راه‌اندازی کشور را در حوزه سرم بی نیاز می‌کند، در حالی‌که ارز برای واردات موز اختصاص داده شد.

نیکزاد گفت: اوضاع کشور در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، باور مردم، توزیع منابع بر مبنای عدالت، در تکمیل و گرفتن حق خود در باب میادین مشترک نفتی و ... مناسب نیست اما تمامی آنها دارای راهکار است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار