کد خبر: ۱۶۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
ایلنا نوشت: فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران گفت: میزان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در تهران کماکان سیر ثابتی دارد و در ۲۴ ساعت گذشته ۸هزار و ۷۴۷ بیمار به صورت سرپایی به مراکز بهداشت و درمان مراجعه کردند.

علیرضا زالی در گفت و گوی زنده تلویزیونی با اشاره به وضعیت کرونایی تهران گفت: تهران و سایر شهرستان‌ها وضیعت نارنجی دارند. از اوایل هفته سوم خرداد کاهش نزولی بیماری در تهران متوقف شده است و سرعت کاهش بیماری کندتر شده است. در هفته چهارم خرداد ماه نسبت به هفته سوم خرداد ماه ۳.۳ درصد رشد در مراجعات سر پایی داشتیم که یک زنگ خطر جدی برای ما تلقی می‌شود. 

او ادامه داد: میزان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در تهران کماکان سیر ثابتی دارد و در ۲۴ ساعت گذشته ۸هزار و ۷۴۷ بیمار به صورت سرپایی به مراکز بهداشت و درمان مراجعه کردند. 

زالی افزود: بیماران جدید بستری در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱۹ بیمار بوده که ۱۶۲ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند. 

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: تعداد کلی بیماران بستری در استان تهران ۴هزار و ۱۹۲ بیمار است که هزار و ۱۵۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. نکته مهم این است که در مقابل ۷۱۹ بیمار جدید تنها ۶۵۴ بیمار ترخیص شدند و میزان ترخیص کمتر از میزان بستری جدید است. 

او درباره واکسیناسیون در تهران گفت: تهران جزو ۵ استان برتر کشور از نظر سالمندی است. آمار نشان می‌دهد در هفته سوم وچهارم خرداد ماه میزان مرگ و میر در گروه سنی بالای ۷۰ سال نسبت به زمان مشابه کمتر شده که می‌توان پیش بینی کرد از آثار واکسیناسیون باشد. 

زالی از معاونت بهداشت درخواست کرد که مقادیر مناسب‌تر و تعدادد مکفی واکسن در اختیار قرار گیرد و افزود: دو اولویت اصلی ما در تهران اولا واکسن دز دوم گروه‌های بالای ۷۰ سال است و دوم افراد بالای ۷۰ سال که دز اول واکسن را دریافت نکردند. 

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در کلانهشر تهران تاکید کرد: کماکان رعایت شوه نامه‌های بهداشتی بهترین واکسن است.

۲۳۵۲۳۷

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار