کد خبر: ۱۷۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹۲ هزار و 725نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای 102 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۶۵۳ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۱۰۷ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۳ هزار و ۷۲ مورد بوده است که ۴۶ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۲ هزار و ۷۲۵ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۱۲۹ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که هشت مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۴۹۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این فوتی‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

با احتمال وقوع پیک جدید و در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ویروس دلتا نیز کنترل خواهد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ابراز امیدواری کرد، همه مسؤولین و مردم به عنوان یک تیم با رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی و نیز نظارت بر پروتکل‌ها از وقوع پیک جلوگیری شود و در هر صورت با وقوع پیک جدید حداقل استان دیرتر درگیر شود و در صورت ورود به استان موج بلندتری نداشته باشیم. 
 پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: ویروس جهش یافته دلتا از جنوب کشور به سمت مرکز و شمال در حرکت است و تجربه چهار موج قبلی ویروس نشان می‌دهد وقتی موجی از طغیان ویروس آغاز می‌شود هیچ نقطه‌ای در امان نیست و با شدت و ضعف متفاوت همه نقاط کشور را درگیر می کند. 

وی ویژگی ویروس دلتا  را میزان واگیری بسیار بالاتر و همچنین افراد را زودتر و بیشتر درگیر می‌کند و نیز درصد بیشتری از افرادی مبتلا به این ویروس جهش یافته بستری می‌شوند و احتمال مرگ و میر بیشتر و تعداد بیماران بستری و بدحال نیز در نوع ویروس دلتا بیشتر است، سن ابتلا کاهش می‌یابد و جمعیت جوانتری را درگیر می‌کند. 
 قزلباش افزود: همه مسؤولین و مردم به عنوان یک تیم  امیدواریم با رعایت جدی تر  پروتکل‌های بهداشتی و نیز نظارت بر پروتکل‌ها از وقوع پیک جلوگیری شود و تلاش کنیم اگر در هرصورت با وقوع پیک جدید حداقل دیرتر استان درگیر شود و در صورت ورود به استان موج بلندتری نداشته باشیم تا بتوانیم بستری‌های بیمارستانی و مراجعین سرپایی را مدیریت کنیم و به نوعی با کنترل بیماری میزان مرگ و میر نیز کمتر شود.
 
رئیس دانشگاه در ادامه از تمهیدات بهداشتی  برای برگزاری کنکور سراسری خبر داد و افزود: با استفاده از تجربیات سال گذشته فراهم کردن مکان مناسب با هدف کمتر شدن تراکم جمعیت و همچنین فاصله صندلی‌ها و استفاده از ماسک، بهداشت فردی و غربالگری قبل از شروع امتحان و جدا کردن افراد مبتلا از اقدامات برگزاری کنکور سراسری است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار