کد خبر: ۱۷۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸
مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان قزوین گفت: کلید واژه و محور فعالیت ها در دوره مدیریت جدید تعامل با دستکاهها و رسانه ها و تقویت اقتدار پزشکی قانونی بر مبنای مستندات و شواهد در کشف حقیقت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ روز پنجشنبه در مراسمی با حضور مسعود قادی پاشا معاون پزشکی آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان، قاسمی دادستان، عباسپور نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران قضایی که در دادگستری قزوین برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات 5 ساله بهزاد ولیزاده مدیرکل سابق، مصطفی جعفرزاده به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان قزوین معرفی شد.

مصطفی جعفر زاده در این مراسم گفت: شرایط سختی را سپری کریم و مجموعه توانمند پزشکان، کارشناسان و کارمندان تلاش زیادی انجام دادند تا مسیر خدمت رسانی متوقف نشود.

وی بیان کرد: در دوره مدیریت جدید کلید واژه هایی را دنبال کرده و تلاش می کنیم تا پزشکی قانونی قدرتمندی داشته باشیم که مبتنی بر شواهد و مستندات گره گشا باشد.

جعفرزاده اضافه کرد: در حوزه پزشکی قانونی دیدگاههای کارشناسی تبعات و جوانبی دارد که تنها با قدرت می توان خدمت مناسبی ارائه کرد.

 مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان قزوین یادآورشد: ارباب رجوع باید بداند با مراجعه به سازمان حقش ادا می شود این که دستگاه قضایی در کشف حقیقت به نظر کارشناسی اهمیت می دهد ارزشمند است.

image_2021_7_1-16_17_9_70_Y0O

جعفرزاده اظهارداشت: در کشف حقیقت باید بتوانیم حواشی احتمالی نارضایتی را از بین ببریم و همه نهادها مثلا بیمه بداند حوادث ساختگی را سازمان کشف می کند و یا کسانی که بخواهند حقیقت را پنهان کنند، ناظران پزشکی قانونی مراقب هستند و اجازه تضییع حق کسی را نمی دهند.

وی گفت: همه نظریات پزشکی قانونی باید مستند و مبتنی بر شواهد باشد تا رضایت مردم از حاکمیت حاصل شود.

جعفرزاده یادآورشد: پزشکی قانونی نیازمند تعامل با سایر دستگاهها و نهادهاست و ما هم تلاش می کنیم ضمن همکاری با همه ادارات به کیفی سازی خدمات دست یابیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین بیان کرد: امیدواریم با کمک رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی هم اقدامات موثری انجام دهیم و مردم با خدمات این سازمان بیشتر از گذشته آشنا شوند.

در این مراسم بهزاد ولیزاده مدیرکل سابق هم گزارشی از اقدامات 5 سال گذشته ارائه کرد.

ولیزاده گفت: در معاینه اجساد سه ماه انباشت داشتیم و شناسایی سموم با تاخیر انجام می شد که این وضعیت را با جایگزینی روش جدید به صورت فشرده انجلم دادیم و در شش ماه گدشته تاخیرات جبران و نمونه های باقیمانده عملیاتی شد.

وی بیان کرد: میانگین زمان پاسخگویی به مراجع قضایی در کشور 67 روز و در قزوین 45 روز است و با راه اندازی «دادپزشک» توانستیم مراکز صدور جواز دفن را علمی کنیم.

وی اضافه کرد: در پنج سال گذشته علمی سازی صدور جواز دفن در استان، افزایش 116 درصدی اعتبارات جاری، 429 درصدی اعتبارات عمرانی و 150 درصدی اعتبارات ملی از مهمترین کارهای انجام شده است.

image_2021_7_2-0_22_2_476_lHF

ولیزاده تصریح کرد: با تشکیل تیم های بهبود توانستیم ایستایی ارباب رجوع را به نصف کاهش دهیم و مراجعان پس از معاینه از اداره خارج می شوند و نیازی به معطل شدن در اداره ندارد و با راه اندازی سامانه تخصصی سازمان برای حذف فیزیکی گواهی و نظرات کارشناسی به مراجع قضایی و نوسازی و ارتقای تجهیزات الکترونیکی اقدام شد.

وی گفت: برای احداث سالن تشریح تاکستان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی و تامین میز تشریح و سردخانه تاکنون 18 میلیارد ریال هزینه شده و امسال افتتاح می شود که شهر آوج را هم پوشش خواهد داد و برای آبیک مجوز و زمین تهیه شده ولی ساختمان بویین زهرا بلاتکلیف است.

ولیزاده کمبود فضای فیزیکی و نیروی کارشناسی و پزشک را از مهمترین مشکلات پزشکی قانونی استان قزوین عنوان کرد و خواستار توجه به رفع آن شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار