کد خبر: ۱۷۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: برخی به‌دلیل ناباوری به دانش و توان جوانان کشورمان و یا انگیزه‌های دیگر در امر تولید و توسعۀ واکسن‌سازی مانع تراشی می‌کنند که قطعاً این مسائل را پیگیری می‌کنیم، اما با وجود این همراهی‌های کم رنگ در برخی بخش‌های دولتی، پیشرفت خوبی در خطوط صنعتی تولید این واکسن‌ها رخ داده است.

فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: دیروز با همراهی دکتر روح الامینی رئیس کمیته غذا و داروی کمیسیون بهداشت و درمان و عضو کمیته کشوری ساخت واکسن کرونا همچنین تعدادی از فعالان حوزه واکسن به قصد نظارت میدانی در حوزۀ واکسن‌سازی و تأمین واکسن مورد نیاز برای ایمن سازی مردم در برابر ویروس کرونا بازدید سرزده ای از برخی شرکت‌های واکسن سازی داشتیم.
وی با اشاره به بازدید قبلی خود از این شرکت‌ها که در اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفته بود، عنوان کرد: بازدید میدانی دیروز و مقایسۀ دستاوردها نسبت به دیدار قبلی نشان می‌دهد که تولیدکنندگان داخلی با عملیات جهادی و شبانه روزی در حوزۀ تولید واکسن به پیش می‌روند و ایجاد خط تولیدهای جدید در حوزۀ تولید واکسن‌های داخلی کشور امیدآفرین و با سرعت بالایی است.
این نمایندۀ مجلس ادامه داد: متأسفانه وجود برخی کارشکنی‌ها، عدم حمایت‌ها و تخصیص ندادن بودجه و اعتبار مورد نیاز از بانک مرکزی از علل عمدۀ عدم پیشرفت مورد انتظار و مطلوب این پروژه‌ها است و باید این موانع به سرعت از پیش روی تولید واکسن برداشته شود.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار کرد: متأسفانه گاه احساس می‌شود برخی به‌دلیل ناباوری به دانش و توان جوانان کشورمان و یا انگیزه‌های دیگر در امر تولید و توسعۀ واکسن‌سازی مانع تراشی می‌کنند که قطعاً این مسائل را پیگیری می‌کنیم، اما با وجود این همراهی های کم رنگ در برخی بخش‌های دولتی، پیشرفت خوبی در خطوط صنعتی تولید این واکسن‌ها رخ داده است.
محمدبیگی با اشاره به رشد و توسعۀ صنعت مهم بیوتکنولوژی در کشور تصریح کرد: رشد سریع این صنعت در کشور ما را امیدوار می‌کند که به زودی و با پشتیبانی و رفع موانع تولید واکسن‌هایی با تعداد بالا در اختیار مردم عزیز و برنامه ایمن سازی و واکسیناسیون عمومی قرار بگیرد.
نمایندۀ قزوین بیان کرد: موانعی همچون تأمین نشدن مواد اولیه و تجهیزات همچنین وارد نشدن برخی از مواد مورد نیاز صنعت بیوتکنولوژی و ضرورت ساخت آن‌ها برای اولین بار در داخل کشور وجود دارد، لذا باید بدانیم که خیلی از این مواد اولیه با تحریم مواجه هستند و به خاطر اعمال تحریم توسط کشورهای غربی و مستکبر ما مجبوریم خیلی از این مواد را در داخل تولید کنیم.
وی با بیان اینکه امروز با همت جوانان دانشمند و اساتید غیرتمند ایرانی و پژوهشگران عزیزمان موفق شدیم خیلی از این مواد را در داخل کشور تولید کنیم، اعلام کرد: اکنون ما ششمین کشور دارندۀ صنعت واکسن کرونا هستیم و این یک امتیاز ویژه برای جمهوری اسلامی ایران است.
محمدبیگی ادامه داد: امیدوارم با دقتی که این دانشمندان در حوزۀ تولید واکسن ایمن و مناسب برای تمامی شهروندان عزیز ایرانی دارند به زودی شاهد واکسیناسیون کامل مردم ایران باشیم.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: ما انتظار داریم که دولت با حمایت بیشتر و قوی‌تر سرعت دستیابی به واکسن با دوز بالا را برای کشور افزایش دهد.
محمدبیگی عنوان کرد: امیدواریم با ساماندهی پروتکل‌های تزریق و انجام واکسیناسیون بر اساس اولویت‌های گروه‌های پرخطر این موضوع با سرعت و دقت بیشتری ادامه پیدا کند و در آیندۀ کوتاه مدت شاهد سرعت گرفتن برنامۀ واکسیناسیون باشیم.
این نمایندۀ مجلس اظهار کرد: به نمایندگی از مردم با حساسیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم و امروز هم در کمیسیون بهداشت جلسۀ ویژه‌ای با موضوع واکسن با حضور شرکت های داخلی تولید کننده واکسن و مسئولان دخیل در امر چه در حوزه اعتباری و بودجه‌ای و چه در سازمان غذا و دارو و... پیگیری لازم در خصوص وضعیت تولید واکسن کرونا انجام می شود و ان شاءالله کمیسیون بهداشت به تصمیمات مهمی خواهد رسید.
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار