کد خبر: ۱۷۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور: در ۲۷ استان مرکز تخصصی کسب و کار و کارآفرینی خواهیم داشت و مهارت‌های نرم کارآفرینان و کارجویان را ارائه خواهیم داد.

ایجاد ۲۷ مرکز تخصصی کسب‌وکار و کارآفرینی در کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای علیرضا حاتم زاده معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در حال حاضر نزدیک به ۴۵ درصد مخاطبان سازمان فنی و حرفه‌ای از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، اما به دلایلی اعم از تأکید بر محتوای آموزشی در دانشگاه‌ها به این سازمان وارد می‌شوند.
حاتم زاده ادامه داد: سازمان فنی و حرفه متولی نظام آموزشی غیر رسمی است و در کشور‌های موفق ارتباطی بین نظام آموزش رسمی و غیر رسمی وجود دارد تا افراد بتوانند از دو نظام استفاده کنند و در ایران خوشبختانه نظام صلاحیت حرفه‌ای در مرحله پایانی است و اگر تصویب شود ارتباط بین دو نظام برقرار خواهد شد.
معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه اظهار کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، دولت سرمایه‌گذاری خوبی در بخش فنی و مهارت‌ها نرم انجام داده است.
حاتم زاده خاطرنشان کرد: توسعه کارآموزی یک مشکل فرهنگی است و اکثر خانواده‌ها فرزندان خود را به مهارت آموزی تشویق نمی‌کنند و صرفاً به دنبال آموزش‌های تئوریک فرزندان هستند.
معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: آموزش در محیط واقعی کار از دیگر برنامه‌های سازمان برای آماده سازی افراد برای ورود به محیط کار است و حتی افراد عادی نیز می‌توانند این کار را انجام دهند و با این مدل بیشترین اشتغال را ایجاد کرده است.
وی خواستار شد: خانواده‌ها فرزندان خود را برای مهارت‌آموزی به سازمان فنی و حرفه‌ای بفرستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار