کد خبر: ۱۷۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خصوص انتصابات دولت جدید در استان، گفت: از رایزنی‌ها و بخشی‌نگری‌ها که آسیب زننده است جلوگیری کنیم زیرا که استان ما نیازمند وحدت و همدلی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد گفت: در شرایط کرونایی باید تقوای لازم را هم مورد توجه قرار داد که اگر این نمازجمعه هم به جامعه ضرر می‌زد تعطیلش می‌کردیم اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی ایجاد نمی‌کند اما برگزاری دیگر مجالس عروسی و عزا با جمعیت‌های زیاد باید کنترل شود که این تقواست که باید بدان توجه کرد.

روز خبرنگار یعنی تعهد تا پای جان برای انتقال اخبار

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ۱۷ مرداد و روز خبرنگار ادامه داد: معنای این روز یعنی تعهد تا پای جان برای انتقال اخبار که خبرنگاران توجه عظیم متعهدانه به این شغل دارند.

پیام‌های محرم باید زنده و پویا باشند

وی اظهار کرد: ماه محرم نزدیک است و مسئله مهمی که در این ماه مطرح است پیام محرم و عاشورا است که نباید کمرنگ شود و در هر شرایطی باید با شرایط خاص خود برگزار کرد زیرا که محرم پیام انسان‌سازی، کفرستیزی، استکبارستیزی، سلامت برای جامعه و... دارد که این پیام‌ها همیشه باید زنده و پویا باشند.

امام جمعه شهرکرد افزود: وقتی امربه معروف و نهی از منکر به عنوان دو فریضه تا آنجا مورد غفلت قرار می‌گیرند که عاشورا به وجود می‌آید انسان چگونه می‌تواند نسبت به این دو فریضه بی‌تفاوت باشد و دین خود را ادا نکند.

نکونام بیان کرد: با تنفیذ دولت جدید شرایطی که همگان منتظرش بودیم ایجاد شد اما لازم است که بدانیم ایشان رییس جمهور همه هستند و این دیدگاه باید حاکمیت پیدا کند پس لازم است به این دیدگاه جامعه عمل بپوشانیم و اینگونه نباشد که فقط عده‌ای میدان‌دار باشند بلکه باید احساس همگانی را حاکم کنیم.

استان ما نیازمند همدلی است از بخشی‌نگری‌ها دوری کنید

وی گفت: در عزل و نصب‌های این دولت قدری سعه‌صدر داشته و با همدلی بیشتری منتظر وقوع اتفاقات بهتر باشیم و بعد از آن از رایزنی‌ها و بخشی‌نگری‌ها که آسیب زننده است جلوگیری کنیم زیرا که استان ما نیازمند وحدت و همدلی است.

امام جمعه شهرکرد افزود: دولت با فقدان امکانات و دست خالی کار را آغاز کرده که همراهی مردم و پایین آوردن مطالبات و توقعات سبب عبور به نحوه مطلوب از این شرایط می‌شود.

نکونام بیان کرد: در شرایط سخت کرونایی هستیم که از مسئولان کشوری از جمله ارتش، سپاه و وزارتخانه درخواست داریم گوشه چشمی به این استان کنند تا بخشی از سختی‌‌های مشکلات کادر درمان کاسته شود.

وی در پایان گفت: دولت جدید دولت تحول است که بخش عمده تحول با کار جهادی و انقلابی تحقق می‌یابد و البته آدم‌های انقلابی نیز لازم دارد تا به دولت انقلابی برسیم اما فسادستیزی، عده‌ای را که منافع شخصیشان به خطر می‌افتد را برانگیخته و به موضع‌گیری وادار می‌کند و ناامیدی و یأس را افزایش می‌دهد، این همان مواردی است که مقام معظم رهبری در مورد آن هشدار دادند و ما باید مراقب این موارد باشیم و کمک کنیم تا شاهد تحولات بهتر باشیم.

انتهای پیام/68036

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار