کد خبر: ۱۷۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۴
در پی وقوع سیل در برخی مناطق استان قزوین؛ هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین روز جمعه از مناطق آسیب دیده از سیل در الموت شرقی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در پی بارش های شدید در روزهای گذشته و وقوع سیل در مناطق الموت شرقی، غربی و آوج از توابع استان،  هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین عصر روز جمعه وارد منطقه الموت شرقی شد و از چند روستای آسیب دیده بازدید کرد.

جمالی پور استاندار قزوین به همراه شفیعی فرماندار شهرستان قزوین، مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری، محمدی بخشدار الموت شرقی، بی نیاز مدیرکل روابط عمومی استانداری، معاون عمرانی فرماندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی،مدیران عامل و روسای شرکت های آب منطقه ای، آبفا، توزیع نیروی برق، هلال احمر، بنیاد مسکن و دیگر مسئولان استانی و محلی از روستای سیل زده کشکدشت الموت شرقی بازدید کردند.

در این بازدید گزارشی از میزان خسارت های وارد شده ناشی از سیل اخیر به استاندار ارائه و دستور لازم جهت رفع سریع مشکلات اهالی صادر شد. 

ص

استاندار قزوین همچنین از روستاهای آتان رود و زوارک هم بازدید کرد و ضمن گفتگو با اهالی ساکن در این مناطق با مشکلات و نیازهای ضروری آنها  آشنا شد.

استاندار قزوین در جمع مردم مناطق سیل زده بیان کرد: همه مدیران استان از مدیرکل مدیریت بحران، بخشداران و مدیران آب، برق، گاز، هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس و سایر نهادها از اولین ساعات حادثه سیل پای کار بودند و هستند و ما هم بازدید میدانی داشته ایم و امروز هم به الموت آمدیم تا از نزدیک در جریان کارهای انجام شده قرار گرفته و اگر لازم بود در محل تصمیمات میدانی بگیریم.

وی اظهارداشت: دستگاههای اجرایی هر امکاناتی که دارند در صورت اعلام نیاز فرمانداران باید در اختیار قرار دهند و اگر تجهیزاتی نبود اجاره شده و یا از استانهای دیگر کمک می گیرند تا کاری عقب نماند. 

استاندار قزوین تامین نهاده های دامی را از دیگر اولویت های این روزها دانست و افزود: نهادهای دامی آسیب دیده ساکنان روستایی، لایرولی انهار توسط جهاد کشاورزی، برآورد خسارت واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن و بازسازی آنها هم بسرعت انجام می شود و در صورت نیاز به نیروی انسانی از ارتش، بسیج، سپاه و هلال احمر کمک خواهیم گرفت. 

جمالی پور در خصوص پاکسازی خانه ها و لایروبی مزارع و باغات، آبرسانی به مزارع و بازگشایی مسیر و راه دسترسی روستاها هم دستور لازم را صادر کرد.

وی گفت: با تشکیل کمیته های مزارع کشاورزی، راهها و لایروبی برای ساماندهی کارها بسرعت اقدام خواهد شد و تاکید جدی داریم در این روزها همه اعتبارات عمرانی فقط برای مناطق سیل زده تخصیص داده شود تا بتوانیم بسرعت نیاز مردم را تامین کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: لازم است برای همه روستاهای در معرض تهدید «پلان حوادث» تعریف شود و ضمن تعطیل شدن موقت پروژه های عمرانی، همه ظرفیت های راهسازی، آب و برق به مناطق سیل زده گسیل خواهد شد. 

یسس

جمالی پور افزود: ما خدمتگزار شما هستیم و با درک شرایط سخت ایجاد شده تلاش می کنیم بسرعت نیازهای اساسی مردم تامین شود تا شرمنده شما نشویم.

استاندار قزوین اظهارداشت: مردم مناطق سیل زده نباید احساس تنهایی کنند و همه مدیران ما با همه توان در خدمت شما هستند و تا زمانی که مشکلات منطقه حل نشود دست از تلاش نخواهند کشید.

جمالی پور افزود: در روزهای آینده لایروبی منازل و مزارع را آغاز می کنیم تا آسیب ها بیشتر نشود و در کنار آن با مهلت دادن به کشاورزان برای اقساط و بدهی همراه روستاییان مناطق آسیب دیده خواهیم بود.

استاندار قزوین دو روز قبل از مناطق سیل زده آوج هم بازدید کرده بود. 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار