کد خبر: ۱۷۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: مشکل کمبود سیمان همدان هفته آینده حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد فرزانه بعد از ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به همراه جمعی از خبرنگاران همدان اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ پروژه بزرگ و کوچک در  استان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ پروژه شاخص در حوزه‌های مختلف شناسایی شده و به طور جدی در حال اجرا هستیم گفت: سال‌های سختی را به لحاظ تحریم و کمبود نقدیندگی داشتیم اما سعی کردیم خللی در اجرای پروژه‌ها ایجاد نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه اوایل مردادماه چندین اتفاق افتاد مانند قطعی برق افزود: هفته اخیر نیز به دلیل مشکل برق با چالش سیمان مواجه بودیم اما با هماهنگی انجام شده تلاش خواهیم کرد در کنار پیمانکاران استان باشیم و مشکل کمبود حل شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اتفاق ناگوار هم برای کارخانه سیمان هگمتانه اتفاق افتاد و باعث مشکلاتی شد عنوان کرد:‌ در حال حاضر میزان عرضه و تقاضای سیمان متعادل نیست و مشکلاتی را ایجاد کرده که امیدواریم با حل مسئله برق طی هفته آینده، آن نیز حل شود.  

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز  استان همدان نیز در این جلسه از عضویت ۹۰۰ نفر در مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان خبر داد و اظهار کرد: ۲۳۰  نفر در همدان ۳۲۰ مدرسه ساختند که ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس را شامل می‌شود.

۲۵۰۰ کلاس در همدان ناامن است

علی فراهانی با بیان اینکه کار مدرسه‌سازی ارزشمند است و خیرین خیلی هوشمندانه وارد این اقدام می‌شوند تا در علم و آموزش سهیم شوند گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان ناامن است که باید بازسازی شوند.

وی با اشاره به اینکه در روستاها مدارس خالی است اما در شهرها مدارس دوشیفته و کانکسی داریم و برخی کلاس‌ها نیز با تراکم جمعیت مواجه هستند افزود:‌ در حال حاضر ۷۱ پروژه خیری در سطح استان در حال اجرا است که ۴۱۵ کلاس درس را با ۵۵ هزار متر مربع شامل می‌شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با بیان اینکه جایگاه استان همدان در کشور از لحاظ مدرسه‌سازی خیرین بسیار مناسب است عنوان کرد: همدان یکی از مناطق خیرخیز است که این بزرگ منشی مردم استان را نشان می‌دهد.

۳۳ درصد مدارس همدان را خیرین ساختند

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس همدان نیز با بیان اینکه همدان جزو ۶ استان برتر کشور در حوزه خیرین مدرسه‌ساز شناخته شده است اظهار کرد: ۷۴ پروژه فعال خیرساز داریم که بیشترین پروژه‌ها به مدد خیرین ساخته می‌شود.

مریم بهمرام با اشاره به اینکه در پروژه مدرسه‌یار ۳۰ درصد پروژه  توسط خیردر روستاها انجام می‌شود گفت: در شهرها چون هزینه‌ها بالاست خیر باید ۵۰ درصد سهم داشته باشد و این پروژه مشارکتی شناخته می شود.

وی با بیان اینکه همدان با اینکه صنعتی ندارد و اقتصادش فعال و پویا نیست اما سهم مردم آن در خصوص دانش بالاست خاطرنشان کرد: ۳۳ درصد مدارس استان همدان توسط خیرین ساخته شده‌اند که بیشترین پروژه‌های ما را از سال ۹۶ به بعد اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/89026/

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار