کد خبر: ۱۷۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۹
سناتور آمریکایی:
سناتور آمریکایی به بیان توصیه‌هایی به دولت کشورش در خصوص نحوه تعامل با ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از جوئیش اینسایدر، «کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت «کانتیکت» به بیان توصیه‌هایی به دولت کشورش در خصوص نحوه تعامل با ایران پرداخت.

وی گفت که معتقد است ایالات متحده باید توجه به بازدارندگی ایران را از اولویت خارج کرده و از عربستان سعودی بخواهد با نفوذ حزب‌الله در لبنان «کنار بیاید». 

مورفی استدلال کرد که ایالات متحده باید «حضور نظامی» خود را در منطقه کاهش داده و از جمله کمک‌های امنیتی خود به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را کمتر کند.

وی گفت: «چقدر برای ایالات متحده مهم است که ایران و عربستان در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده چه قدرتی در منطقه دارند؟ ما طوری رفتار می‌کنیم که گویی این پرسش برای ایالات متحده حیاتی است. فکر نمی‌کنم مهم باشد».

مورفی ادامه داد: «علاقه داریم که ایرانی‌ها را دور نگه داریم. ما علاقه‌مند به ادامه همکاری با شرکای خود هستیم ، اما نمی‌دانم که آیا این علاقه آنقدر مهم است که حضور امنیتی ایالات متحده را به طور چشمگیری در منطقه افزایش دهیم».

مورفی گفت که به جای افزایش کمک‌های امنیتی به متحدان خلیج فارس که ایران آن را «تحریک‌آمیز» می‌داند اولویت ایالات متحده باید ورود مجدد به برنامه جامع اقدام مشترک و دستیابی به سایر توافقات دیپلماتیک بلندمدت با ایران باشد.

وی افزود: «فکر می‌کنم که داشتن برخی توافق‌نامه‌های دیپلماتیک بلندمدت موفق بین ایالات متحده و ایرانیان به ایجاد اعتماد برای سایر ترتیبات دیپلماتیک-اعم از رسمی یا غیررسمی کمک می‌کند تا شاید تنش در منطقه کاهش یابد».

این سناتور دموکرات در ادامه گفت که که کاهش حضور نظامی آمریکا و کمک‌های آن «فضا را برای گفت‌وگو بین ایرانیان و سعودی‌ها ایجاد می‌کند».

 

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار