کد خبر: ۱۷۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
صبح پارسی تاسوعای ۱۴۰۰ با حضور بانوی هنرمند نقاشی خط کشورمان آغاز شد.

به گزارش برنا؛ امروز و در تاسوعای حسینی صبح پارسی نیز با حال و هوای محرم و یاد سقای بی دست کربلا به روی آنتن زنده شبکه جهانی جام جم رفت.

صبح پارسی تاسوعای ۱۴۰۰ با حضور بانوی هنرمند نقاشی خط کشورمان آغاز شد. طاهره الله دادیان گفت که ۱۶ سال است در این هنر وارد شده و حدود ۱۰ سال است که نقاشی خط را به صورت حرفه ای دنبال می کند. او گفت نقاشی خط هنری جهانی است و مشتاقان زیادی دارد. این هنر از نقاشی های قهوه خانه ای آغاز شده و در کتیبه ها و بیرق ها هم دیده می شود.

وی در ادامه گفت که هنر نقاشی خط از دهه ۴۰ آغاز شد و هنرمندان باتوجه به ارادتشان به اهل بیت هنر را وارد مذهب و دین کردند که نمونه های آن را در نقاشی های قهوه خانه ای و کتیبه ها میبینیم.

در بخش دیگر صبح پارسی، رسول تبرایی کارشناس مذهبی درباره عظمت و بزرگی عباس بن علی مسائلی را بیان کرد. او درباره ادب و تواضع ایشان در برابر امام حسین گفت که حضرت عباس هیچگاه برادرشان را به نام برادر خطاب نکردند و همیشه ایشان را آقای من می خواندند و این ادب را از مادرشان به یادگار داشتند.

علیرضا ابوالفضلی، رئیس بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب در بخش دیگر صبح پارسی پاسخگوی سوالات مهمانان درباره موضوع برنامه با عنوان وفا و   وفاداری بود.

ابوالفضلی درباره ویژگی های حضرت عباس گفت که ایشان چند خصیصه و ویژگی معروف دارند که کمتر به آنها مرداخته می شود. می گوییم ایشان ادب داشتند، باید دید این ادب را از چه با ارث بردند، در مقابل چه کسی این ادب را داشتند.

وی در ادامه گفت:" ادب حضرت عباس از خانواده مادری ایشان   اجدادشان به این بزرگوار با ارث رسیده بود. ایشان ولایت پذیر بودند و از امام زمانشان که برادر بزرگترشان بود در همه مسائل تبعیت می کردند."

ابوالفضلی درباره مشخصه که می توان در حال حاضر افراد مومن را تشخیص داد و اینکه اگر حضرت عباس در زمان حاضر بودند چه انتظاری از ما داشتند گفت که میزان دینداری افراد را نمی توان از روی ظاهر و رفتار افراد تشخیص داد. ما در زمان حال چالش هایی در حوزه تفکر داریم که باهاشون مواجه هستیم و آن هم این است که تابعیت محض از ولایت فقیه نداریم. بهترین وجه تشخیص افراد با خدا این است که شاخص ولایت پذیری را بررسی کنیم. باید دید کسی امام زمانش، ولی فقیه را قبول دارد، تبعیت دارد، آن زمان است که می توان به او اعتماد کرد.

ابوالفضلی در پایان صحبت هایش هم گفت که اگر بخواهیم نسلی حسینی داشته باشیم، خودمان باید در همین راه و مکتب باشیم تا فرزندانمان هم با دیدن ما به این راه بیایند و رسانه ها هم نقش مهمی در این موضوع دارند.

بخش ورزش صبحگاهی، یکی از قسمت های ثابت برنامه صبح پارسی است که توسط مربیان مطرح تیم های ملی انجام می گیرد. در بخش میز خبر امروز هم اخبار مختلفی از گوشه و کنار دنیا، بررسی و گفته می شود.

برنامه صبحگاهی صبح پارسی از دوشنبه تا جمعه هر هفته از ساعت ۹ صبح به وقت ایران به مدت ۷۵ دقیقه و به تهیه کنندگی علیرضا نظارت و ابراهیم ارجمندی و اجرای امیرمحمد زند و شمیم علیزاده به عنوان مجریان اصلی و هدیه بیدی مجری میز خبر، با بخش های متنوع و مهمانانی از حوزه های مختلف از قاب شبکه جهانی جام جم مهمان خانه ایرانیان سراسر دنیا است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار