کد خبر: ۱۷۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
یک مقام مسئول گفت: در مجموع کل موجودی کالا‌های ما در بنادر کشور از جمله کالا‌های تخلیه شده و کالا‌های پای اسکله به ۶ میلیون و ۱۱۰ هزار تن می‌رسد.

فرهاد منتصرکوهساری معاون بندری سازمان بنادر و دریا نوردی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در حال حاضر ۴ میلیون و ۵۶۸ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور داریم، گفت: ۲۴ فروند کشتی در حال تخلیه کالا هستند که حجم این کالا‌های تخلیه شده حدود ۴۵۸ هزار تن است.

او ادامه داد: همچنین ۲۵ فروند کشتی هم در لنگرگاه‌ها در حال انجام فعالیت اسنادی خود هستند که در مجموع به حدود یک میلیون و ۸۵ هزار تن می‌رسد.

معاون بندری سازمان بنادر اظهار کرد: در مجموع کل موجودی کالا‌های ما در بنادر کشور از جمله کالا‌های تخلیه شده و کالا‌های پای اسکله به ۶ میلیون و ۱۱۰ هزار تن می‌رسد.

منتصر کوهساری بیان کرد: بیشترین حجم کالای تخلیه شده مربوط است به بندر امام خمینی(ره) که تاکنون ۳ میلیون و ۳۴۷ هزار تن کالا در آن تخلیه شده است.

او با بیان اینکه در بندر شهید رجایی هم تاکنون ۴۵۸ هزار تن کالا تخلیه شده است که در رتبه دوم قرار دارد، افزود: در بندر امیر آباد هم تاکنون ۳۰۱ هزار تن کالا و در بندر نوشهر هم ۱۶۸ هزار تن کالا تخلیه شده که بخش عمده‌ای از این کالا‌ها مربوط به کالای اساسی است.

منتصر کوهساری همچنین از آغاز ترانزیت کالا و انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار  با کشور افغانستان هم خبر داد و گفت: با توجه به ایجاد روند ثبات در کشور افغانستان هم اکنون عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر هم آغاز شده است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریا نوردی یادآور شد: از حدود ۱۰ روز پیش بندر آستارا هم به عنوان بندر تخلیه کالای اساسی به مجموع بنادر کالای اساسی اضافه شده که تاکنون ۱۵ هزار تن کالای اساسی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

منتصر کوهساری اظهار کرد: اضافه شدن این بندر نقش بسیار مهمی در افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کالای اساسی دارد و از سوی دیگر در قیمت تمام شده کالای اساسی برای این منطقه بسیار مهم و موثر است.

او همچنین در خصوص آخرین کالای وارد شده در کشور هم گفت: واردات ذرت به میزان یک میلیون و ۵۰۷ هزار تن، سویا ۸۵۰ هزار تن، روغن خام ۵۹۷ هزار تن از جمله بیشترین کالا‌هایی هستند که تاکنون توسط بنادر کشور وارد شده اند.

براساس این گزارش در حال حاضر ۳ فروند کشتی و ۳ فروند کشتی اقیانوس‌پیما حامل روغن خوراکی به بندرگاه امام خمینی(ره) رسید و مجموع محموله‌های روغن حدود ۱۰۲ هزار است که به تدریج از کشتی‌ها تخلیه خواهد شد.

گفتنی است، طبق اعلام سازمان بنادر و دریا نوردی روند واردات پایدار و مستمر روغن خام خوراکی از بندر امام خمینی(ره) با هدف تامین نیاز‌های داخلی کشور ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار