کد خبر: ۱۷۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
رویترز مدعی شد؛
به ادعای رویترز، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با صدور گزارش های هفتگی خود در خصوص ایران، خواستار پاسخگویی سریع تهران به سوالات و ابهامات این نهاد شده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد امروز سه شنبه به بهانه عدم پاسخگویی به سوالات این نهاد از جمله آثار اورانیوم موجود در ۳ سایت اعلام نشده که می‌تواند ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران را پیچیده کند، تهران را مورد انتقاد قرار داد!

بر اساس این گزارش، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون اشاره به زرادخانه های رژیم صهیونیستی در گزارش نخست خود مدعی شد: مدیرکل (آژانس) به طور فزاینده‌ای نگران است که حتی پس از ۲ سال، موضوعات پادمانی ذکر شده در رابطه با ۴ مکان در ایران که به آژانس اعلام و معرفی نشده، همچنان حل نشده باقی بماند!

همچنین در گزارش هفتگی دوم رافائل گروسی در خصوص ایران ادعا شده است: تهران باید مسائل مهم مربوط به سایت‌ها را که شامل سوالات مربوط به مکان چهارمی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن را بازرسی نکرده، «بدون تأخیر بیشتر» حل کند.

به گفته رویترز، این گزارش‌ها در راستای برگزاری سی و پنجمین نشست شورای حکام که قرار است هفته آینده برگزار شود، تهیه و منتشر شده است.

در حالی که وب‌سایت رسمی آژانس هنوز این گزارش‌ها را منتشر نکرده، رویترز مدعی شده که به بخش‌هایی از آن دسترسی پیدا کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار