کد خبر: ۱۸۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
گروه استان‌ها-  معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: واحدهای مسکونی آسیب دیده در زلزله قوچان ۵۵میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم درقوچان، مهدی جودی در بازدید از منازل روستایی زلزله زده قوچان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: واحدهای آسیب‌دیده از زلزله قوچان تا سقف 55 میلیون تومان کمک بلاعوض در قالب‌های اسکان موقت،کمک به اسکان دائم و معیشت دریافت می‌کنند و برای ایجاد فضاهای جدید با مشارکت مردم، تسهیلات 130 میلیون تومانی اعطا خواهد شد.

وی افزود: با کمک‌ بنیاد مستضعفان در مناطق زلزله زده و حادثه‌دیده برای هر واحد مسکونی آسیب دیده تا سقف 160 کیسه رایگان سیمان در نظر گرفته شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه 620 واحد نیازمند به احداث مجدد و بالغ بر 200 واحد نیز به مرمت و تعمیر نیاز دارند گفت:طرح مقاوم‌سازی و نوسازی 200 هزار واحد مسکن روستایی درکشور از یک ماه پیش شروع‌ شده و امروز افزون بر 80 هزار واحد روستایی به بانک‌ها معرفی  و 20 هزار عقد قرارداد و شروع عملیات اجرایی انجام‌شده است.

خسارت زلزله قوچان 400 میلیارد ریال برآورد شد/ از خسارت 55میلیاردی به راه روستایی تا تخریب 623واحد مسکونی
23نفر در زلزله قوچان مصدوم شدند/روستای "دیزادیز" بیشترین آسیب را دید
آخرین اخبار زلزله قوچان| خسارات جزئی به امکان و ساختمان‌ها / 42 روستای قوچان آسیب دید/ 21 پس لرزه ثبت شده است + فیلم

جودی تصریح کرد: برای بازسازی 30 هزار واحد آسیب‌دیده از حوادث غیرمترقبه مانند حادثه سی سخت یا سیل سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق کشور در حال اقدام هستیم که منطقه قوچان نیز به آن افزوده می‌شود.

انتهای پیام/281/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار