کد خبر: ۱۸۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
رفسنجان - نمایشگاه بین‌المللی معدن کرمان با حضور «شرکت ملی صنایع مس ایران» در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته کرمان از ۱۷ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق کرمان، کار خود را آغاز کرده است.

غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران در این نمایشگاه در ۱۶۵ متر برپا شده که شامل مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، مجتمع مس شهربابک، مجتمع مس سونگون، معاونت مهندسی مجتمع مس سرچشمه، امور معدن، امور انبارها و سفارش‌ها، شرکت خدمات بازرگانی و همچنین پروژه مس درآلو است.

مدیر امور انبارها و سفارشات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: در این نمایشگاه، برخی از قطعات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان که در یک الی دو سال اخیر بومی‌سازی شده‌اند و اکنون در داخل کشور ساخته می‌شوند و قطعاتی که پیش‌تر، از خارج از استان کرمان تهیه می‌شده و اکنون در داخل استان و بعضاً در رفسنجان تأمین می‌شوند، در معرض نمایش گذاشته شده است. از جمله این قطعات می‌توان به قطعات کامیون معدنی شاول، کامیون‌های بلاز، پینیون آسیاب گلوله‌ای تغلیظ و… اشاره کرد.

عباس زارع بنی‌اسدی افزود: تا پایان سال گذشته نزدیک به هزار قطعه که قبلاً خرید خارجی و وارداتی بوده، به همت شرکت مس در داخل تأمین شده و در شش‌ماهه نخست ۱۴۰۰ هم به‌اندازه کل سال ۱۳۹۹ در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، قطعات بومی‌سازی شده‌اند.

نگاهی به رکوردهای شرکت مس

از مهمترین رکوردهای شرکت مس در نیمه اول امسال، می‌توان به تولید کنسانتره در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به میزان ۳۵۴ هزار و ۹۲۹ تن و در کل شرکت به میزان ۶۰۶ هزار و ۲۸۹ تن به‌عنوان بالاترین تولید کنسانتره شش‌ماهه از ابتدای راه‌اندازی تاکنون و ثبت رکورد تولید آند در ذوب مس خاتون‌آباد به میزان ۶۴ هزار و ۶۱۱ تن به‌عنوان بالاترین رکورد تولید شش‌ماهه این کارخانه از ابتدای راه‌اندازی تاکنون اشاره کرد.

حضور «شرکت ملی صنایع مس ایران» در نمایشگاه بین‌المللی معدن کرمان

از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به ثبت رکورد تولید کاتد در مجموع پالایشگاه‌های شرکت به میزان ۱۴۳ هزار و ۳۲۸ تن به‌عنوان بالاترین رکورد شش‌ماهه تولید کاتد شرکت و ثبت بالاترین تولید کاتد در پالایشگاه خاتون‌آباد به میزان ۵۰ هزار و ۵۵۶ تن، ثبت رکورد تولید کنسانتره فلزات گران‌بها (طلا و نقره) به میزان ۴۲۸ تن در مجموع کارخانجات پالایشگاه‌های مس شرکت و نیز دست‌یابی به بالاترین رکورد تولید این ماده با ارزش به میزان ۱۶۷ تن در پالایشگاه مس خاتون‌آباد در شش‌ماهه اول سال اشاره کرد.

همچنین شاهد رکورد فروش خارجی با مبلغی بیش از ۱۴۹ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال، بالاترین میزان درآمد صادراتی در شش‌ماهه اول سال، رکورد فروش داخلی با مبلغی بیش از ۲۰۷ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال، به‌عنوان بالاترین درآمد فروش داخلی در شش‌ماهه اول سال و کسب درآمد حاصل از فروش کل محصولات به مبلغ بیش از ۳۵۶ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال، به‌عنوان بالاترین میزان فروش شرکت در شش‌ماهه اول امسال هستیم.

در بخش اکتشافات، افزایش ذخایر مس ایران از رقم ۲۲ میلیون تن مس محتوی در سال ۱۳۹۴ به حدود ۴۰ میلیون تن بر اساس اکتشافات صورت‌گرفته در سالیان اخیر و به خصوص در سال ۱۳۹۹ بوده است. در سال ۱۳۹۸ در منطقه سرچشمه بیش از ۵۲۸ میلیون تن ذخیره مس جدید با عیار ۰.۵ درصد کشف شده است، بنابراین در مجموع دو سال اخیر بیش از ۱.۵ میلیارد تن ذخیره مس با عیار ۰.۵ درصد اکتشاف و به ذخایر شرکت افزوده شده است.

همچنین، بیش از ۱۰۰ هزار متر در سال ۱۳۹۹ در پهنه‌های مختلف کشور از شمال‌غرب و مناطق آذربایجان شرقی تا جنوب خراسان، قزوین، اصفهان، یزد، کرمان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان حفاری انجام گرفته است که این رقم بیشترین آمار حفاری در ۴ سال اخیر است. در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی برای انجام ۱۵۰ هزار متر حفاری صورت گرفته که تا پایان تیرماه امسال بیش از ۴۴ هزار متر انجام شده است.

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته کرمان تا ۲۰ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۲۰:۳۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار