کد خبر: ۱۸۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی "طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس" در این کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح در صورت تصویب و به صورت قانون درآمدن به گزینش نیروهای توانمند و سالم برای تصدی مشاغل حساس کمک می کند.

کیومرث سرمدی واله در گفت و گو با ایسنا، درباره دستور جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرحی در مجلس دوره قبلی تحت عنوان «نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس» بررسی و تصویب می شود که در این طرح مراحل گزینش، انتصاب و صدور حکم برای افرادی که قرار است در مشاغل حساس گمارده شوند، بررسی می شود.

وی افزود: یکی از مواردی که در این طرح مورد توجه قرار می گیرد بحث استعلام صلاحیت افراد انتخابی مورد نظر برای این پست ها است که تا اینجا طبق ضوابط و مقررات قرار بر این است که از مراجع سه گانه قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه استعلام به عمل آید. بر این اساس شورای نگهبان به بعضی از مواد و تبصره های این طرح ایراداتی گرفته بود که این ایرادات بررسی  و ضمن رفع این ایرادات و ابهامات در مجموع بخشی بررسی شد و ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان به جلسه بعد موکول شد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی ایحال، مجموعا در این طرح ساز و کاری تعریف شده که مصداق مشاغل حساس بر اساس یک سری ضوابط و کارگروه هایی که برای تعیین مشاغل حساس تشکیل می شوند، تعیین شود. البته عناوین برخی از مشاغل حساس مشخص است و برای تعیین سایر عناوین مشاغل حساس این کارگروه موظف است که آن عناوین را تعیین کند.

سرمدی افزود: کلیات این جلسه بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس بود که اعاده شده از شورای نگهبان بود که بررسی و بخشی اصلاح شد و ادامه بررسی و اصلاحات نیز به جلسه بعد موکول شد.

وی در خصوص مصادیق مشاغل حساس که در این طرح بیان شده، گفت: طبق ماده ۶ این طرح معاونان و مشاوران رئیس جمهور و وزرا، وزرا، مدیران عامل، مدیران کل و هم طرازان آنها در وزارتخانه ها و از این قبیل به عنوان مشاغل حساس به شمار می آیند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف از این طرح و ایرادات شورای نگهبان و دیدگاه های نمایندگان و به خصوص کمیسیون اجتماعی مجلس این است که در انتخاب و انتصاب مدیران عالیرتبه و حساس به نحوی در گزینش و بررسی صلاحیت آنها دقت به عمل بیاید که در آینده شاهد آسیب هایی از جانب مدیران ناسالم نباشیم.

سرمدی د یادآور شد: در خیلی از بخش های مدیریتی کشور به علت عدم این دقت ها و عدم توجه به صلاحیت های لازم، خسارت های بسیاری مانند خسارت های بعضا مالی، فرهنگی، اقتصادی و در همه زمینه ها از سوی این مدیران دیده ایم و در همه زمینه ها متضرر شده ایم.

وی در پایان تاکید کرد: این طرح در صورت  نهایی شدن و تصویب و به صورت قانون درآمدن به گزینش نیروهای توانمند و سالم برای تصدی مشاغل حساس کمک می کند.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار