کد خبر: ۱۸۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از صادرات 368 هزار و 582 کیلوگرم انواع شیرخشک از کارخانه استان در یک سال اخیر خبر داد و گفت: این میزان صادرات از نظر وزنی پنج برابر مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، سجاد رستمی گفت: در یکسال اخیر 368 هزار و 582 کیلوگرم انواع شیرخشک از تنها کارخانه صنعتی استان به خارج از کشور صادر شده که این میزان صادرات از نظر وزنی پنج برابر مدت مشابه سال قبل است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: صادرات شیرخشک از استان 859 هزار و 473 دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است که از نظر ارزشی هم 367 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد یافته است.

وی اظهار داشت: محموله صادراتی شیرخشک نوزاد استان بیشتر با برند لاکتومیل به بازار کشور‌های عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، ونزوئلا کویت و ترکیه ارسال شده که با استقبال مصرف کنندگان روبرو شده است.

رستمی با بیان اینکه روند صادرات محصولات با اولویت شیرخشک نوزاد منجر به دستیابی به بازار‌های بیشتر منطقه می‌شود، افزود: کارخانه شیرخشک چهارمحال و بختیاری با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار تن شیرخشک فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/68023/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار