کد خبر: ۱۸۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
مدیریت جهاد کشاورزی نوشهر از پیش بینی تولید ۳۵ هزار تنی مرکبات و ۱۰۰ هزار تنی عسل در این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت مرکبات در نوشهر/تولید ۱۰۰ هزار تنی عسلبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، جواد محمودی گفت: با توجه به اینکه برداشت مرکبات در باغات شهرستان نوشهر آغاز شده است پیش بینی می‌شود ۳۵ هزار تن مرکبات از باغات این شهرستان برداشت شود.


سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر افزود: این شهرستان دارای ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ مرکبات با بیش از هزار و ۸۰۰ باغدار است.


وی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل بارش باران در زمان گلدهی باغات، کاهش تولید میوه خواهیم داشت.

 

آغاز برداشت مرکبات در نوشهر/تولید ۱۰۰ هزار تنی عسلتولید ۱۰۰ هزار تنی عسل

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر درباره تولید عسل در این شهرستان گفت: یکی از اهداف طرح سرشماری کلنی‌های زنبور عسل، بروز رسانی آمار کلنی‌های مدرن و سنتی، آمارگیری تعداد کندو‌های بومی و مهاجر، صدور دفترچه زنبور داری، پرداخت تسهیلات بانکی، دستیابی به میزان تولید و شاغلین این بخش به صورت مستقم و غیرمستقیم است.


محمودی ادامه داد: متاسفانه امسال تولید عسل نسبت به سال گذشته به دلیل بارندگی در اوج گل و گیاه بهاره و خشکی زودهنگام مراتع دربخش ییلاقی با کاهش ۱۰ الی ۲۰ درصد عملکرد مواجه شد.


سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نوشهر با اشاره به اینکه ۶ ماهه اول امسال ۱۰۰ هزار و ۴۵۰ کیلو گرم عسل به ارزش اقتصادی ۲۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان تولید شد، گفت: این مقدار عسل توسط ۳۸۴ بهره بردار از ۲۰ هزار و ۱۸۲ کلنی تولید و به بازار عرضه شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار