کد خبر: ۱۸۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه ریزی برای تاسیس خوابگاه‌های متاهلی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما؛ اقای محمد علی زلفی گل در مراسم افتتاح سه خوابگاه دانشجویی دخترانه بنیاد ۱۵ خرداد گفت: با توجه به اینکه یکی از موارد رشد جمعیت در بین دانشجویان کشور است هم اکنون در مرحله هماهنگی با مجلس و تعیین بودجه لازم برای ساخت خوابگا‌هایی مختص دانشجویان متاهل هستیم.

وی در ادامه از بنیاد پانزده خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خواست نسبت به ساخت خوابگا‌های دانشجویی اقدام و کمک کند.

زلفی گل با اعلام اینکه وزارت علوم به تکمیل پروژه‌های بالای ۵۰ درصد حوزه دانشجویی کشور کمک می‌کند، گفت: ما به بنیاد پانزده خرداد پیشنهاد می‌دهیم ظرفیت خوابگاه‌های در حال ساخت خود را به دو برابر افزایش دهد، اما بجای ۱۰۰ درصد تکمیل پروژه فقط ۵۰ درصد را که انجام دهد و ۵۰ درصد دوم را وزارت علوم کمک می‌کند.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به نقش مهم افراد خیر در توسعه خوابگاه‌های دانشجویی کشور افزود: خیرین نیازی نیست حتما یک‌خوابگاه را به تنهایی احداث‌کنند؛ می‌توانند با قبول سرمایه گذاری در ساخت حتی یک اتاق خوابگاه کمک‌کنند و آن اتاق به نام آن خیر نامگذتری و افتتاح شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد وزارت علوم با کمک مردم و نهاد‌های خیر، بتواند جایگاه‌های بیشتری را برای تحصیل و رفاه آینده سازان این مرز و بوم ایجاد و افتتاح کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار