کد خبر: ۱۸۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل از پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تسهیلات در ۶ ماهه اول سال جاری به کشاورزان استان خبر داد.

داود رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۱۰ هزار و ۵۰۰ فقره وام به فعالان حوزه کشاورزی استان در ۶ ماهه اول سال جاری پرداخت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش چشم‌گیری داشته است.

وی با اشاره به توسعه مکانیزاسیون ادوات کشاورزی استان، افزود: همچنین  در راستای نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی، هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید و نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی از طریق بانک کشاورزی به کشاورزان استان پرداخت شده‌ است.

به گفته وی سقف تسهیلات بخش مکانیزاسیون برای استان اردبیل در ۶ ماه اول امسال حدود هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود اما همکاری کشاورزان استان با بانک کشاورزی سبب شده تا تسهیلات بخش مکانیزاسیون در این استان ۱۰ درصد بیشتر از مقدار مصوب و ابلاغی از سوی مرکز جذب و پرداخت شود.

رجبی تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده به کشاورزان بابت نوسازی و خرید تراکتور، کمباین و سایر ماشین آلات و ادوات کشاورزی صرف شده است که نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی در فرایند کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی، کاهش هزینه‌ها، افزایش تولید و بهره وری و همچنین در گذر از کشاورزی سنتی به مدرن بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

رتبه اول استان اردبیل در بیمه کردن اراضی

وی از بیمه ۳۴۶ هزار هکتار اراضی زارعی و ۹ هزار هکتار اراضی باغی در سال زارعی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در استان اردبیل خبر داد و افزود: استان اردبیل در بیمه کردن اراضی زارعی و باغی توسط کشاورزان در بین استانهای کشور رتبه اول را دارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل تاکید کرد: با توجه به اینکه بیمه محصولات کشاورزی تنها راه کاهش ریسک محصولات کشاورزی اعم از محصولات زراعی، باغی و دامی است، برای همین بیمه کردن محصولات کشاورزی توسط کشاورزان و دامدران ضروری است تا در حوادث غیر مترقبه از حمایت‌های صندوق برخودار شوند.

رجبی گفت: بانک کشاورزی برای طرح‌های کشاورزی و گلخانه‌ای تسهیلات پرداخت می کند از همین رور امسال بانک کشاورزی استان به ۵۹ هکتار گلخانه احداثی تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کرده است که بنابر اعلام مجری طرح گلخانه های کشور استان اردبیل از این لحاظ بعد از استانهای تهران و آذربایجانشرقی در رتبه سوم قرار دارد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار