کد خبر: ۱۸۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
یافته های محققان نشان داد:

سلامت نیوز: بسیاری از افراد علاقه مند به دویدن تنها برای لذت بردن و به منظور تناسب اندام می دوند. یافته های جدید نشان می دهد این ورزش روی احساسات نیز تاثیر داشته و می تواند باعث شود احساس و رفتار عاشقانه تری داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از psychologytoday، بدیهی است که بسیاری از افراد فکر می کنند دویدن ممکن است ما را جذاب تر به نظر برساند و احساس بهتری نیز نسبت به خودمان داشته باشیم. به طور کلی از نظر فرم بدن مردان، شکل بدن V شکل یعنی شانه‌های پهن ‌تر و کمر باریک‌ تر در مردان جذاب ‌تر است. اجداد ما در گذشته مردانی با قدرت بالاتنه مناسب بودند که قدرت شکار و دفاع از قبیله را داشتند.

امروزه نیز راه رفتن شق و رق و حالت ایستاده نشان دهنده قدرت خوب و توان عضلانی بهتر بوده و بالعکس راه رفتن با قوز و حالت خمیده نشانه بیماری و ضعف است. یافته های پژوهشگران همچنین نشان می دهد مردانی که انگشت حلقه بلندتری نسبت به انگشت اشاره خود دارند، احتمال بیشتری دارد که سطح تستوسترون بیشتری داشته باشند.

بر این اساس ۱۰ درصد مردان با نسبت انگشتان مردانه یعنی بلندی انگشت حلقه به اشاره، به طور متوسط حدود ۲۴ دقیقه سریعتر از مردان با نسبت کمتر انگشت مردانه در یک مسابقه می دوند. به طور کلی بیشتر افرادی که در مسابقات ماراتن برنده می شوند، انگشت حلقه بلندتری نسبت به انگشت اشاره دارند.

یافته های محققان همچنین نشان می دهد دویدن باعث ترشح مواد شیمیایی خاصی مانند دوپامین شده و به طور کلی باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته و در نهایت منجر به ترسیم یک تصویر مثبت شخصی از خود در ذهنمان شده و در نهایت اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهد.

بر این اساس همچنین گفته می شود دونده ها کارایی قلبی عروقی بهتری داشته و میل جنسی قوی تری دارند به همین دلیل، در دوره باستان مردانی که می توانستند راه های طولانی را دویده و استقامت بدنی بالاتری داشتند، بیشتر از سوی زنان انتخاب می شدند. دوندگان همچنین توانایی تنفسی بهتری داشته و قدرت بدنی بهتری دارند.

نتایج این مطالعه همچنین نشان می دهد بیش از نیمی از مردان و کمتر از نیمی از زنان گزارش می دهند که پس از دویدن، زندگی جنسی آنها بهبود یافته و البته زوج هایی که با هم می دوند نیز گزارش می دهند که رابطه جنسی بیشتری داشته اند.

ترجمه از سیناپرس

برچسب ها: دویدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار