کد خبر: ۱۸۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
نامزد حقوقدانی شورای نگهبان گفت: تعامل میان مجلس و شورای نگهبان از موارد قابل تأمل است که تاکنون برای آن قدم‌های خوبی برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمدهادی راجی نامزد حقوقدانی شورای نگهبان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تشریح برنامه‌های خود گفت: تحصیلات خود را در رشته حقوق و گرایش حقوق عمومی به انجام رساندم و توانستم بعد از قبولی در آزمون دکتری شهید بهشتی مدرک دکتری را از این دانشگاه در سال ۹۲ دریافت کنم.

گزینه پیشنهادی قوه قضائیه به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان اظهار کرد: از سال ۸۷ توانستم با مجلس شورای اسلامی در قالب دفتر حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس همکاری داشته باشم و در این راستا نسبت به طرح‌ها و لوایح مختلف اظهارنظر کردم. همچنین از سال ۸۷ توانستم با هیات تطبیق مصوبات مجلس همکاری داشته باشم و از ابتدای دوره یازدهم نیز با حکم دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، عضو هیات تطبیق مصوبات شدم. در این هیات درخصوص مصوبات هیات وزیران اظهارنظر می‌شود و موارد مغایر قانون به رئیس مجلس گزارش می‌شود.

وی ادامه داد: از سال ۹۱ نیز در پژوهشکده شورای نگهبان مشغول به فعالیت و همکاری شدم، همچنین از سال ۹۴ نیز به عنوان عضو مجمع مشورتی حقوقی پژوهشکده شورای نگهبان فعالیت کرده و مصوبات مجلس شورای اسلامی را مورد بررسی و اظهارنظر مشورتی قرار دادم.

راجی تصریح کرد: همچنین از سال ۹۵ نیز به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه فعالیت کرده و طی ۴ سال مسئولیت معاونت پژوهشی دانشکده را برعهده داشتم. خود را پرورش یافته مجلس می‌دانم و با تجربیات اخذ شده طی ۱۴ سال گذشته و گذراندن مدارج علمی و عملی، آشنایی کامل با امور قوه مقننه و شورای نگهبان دارم.

گزینه پیشنهادی قوه قضائیه برای عضویت حقوقدان در شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان دارای شأن و منزلت والایی در نظام حقوقی و سیاسی کشورمان است که این جایگاه همواره باید حفظ و تقویت شود؛ حفظ استقلال این جایگاه یکی از مواردی است که در این راستا باید به آن توجه شود. این استقلال باید توسط اعضای شورا نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: تعامل میان مجلس و شورای نگهبان نیز از دیگر موارد قابل تأمل است که تاکنون برای آن قدم‌های خوبی برداشته شده، اما به نظر می‌رسد باید در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد.

راجی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند انتخابات حق الناس است، بنده نیز به جد به این نکته اعتقاد دارم، لذا همواره باید طوری عمل کنیم که حقی از فردی ضایع نشود. با صرف وقت بیشتر توسط اعضای شورای نگهبان و صحبت کردن با نمایندگان و کاندیدا‌ها می‌توان انتخابات بهتری را برگزار کرد، لذا تلاش خواهم کرد حقی از فردی ضایع نکنم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار