کد خبر: ۱۸۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
سرپرست جدید دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی: تلاش و تمرکز این دانشگاه رسیدن به دانشگاه کارآفرین و جامعه محور است.

تلاش برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین و جامعه محوربه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای دکتر حسن کریمی مزرعه شاهی سرپرست جدید دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی طی سخنانی در آیین معارفه ریاست جدید دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد افزود: هم اکنون دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی جزو دانشگاه‌های برتر کشور محسوب می‌شود و تمرکز ما در این دانشگاه رسیدن به دانشگاه کارآفرین و جامعه محور است و در این زمینه فعالیت‌های آموزشی و پژوهش را به جدیت دنبال می‌کنیم و امیدواریم با خلق ارزش و ثروت بتوانیم در این دانشگاه گام مؤثر بر داریم.
وی با اشاره به برخی از برنامه‌ها در حوزه آموزشی پژوهشی و فناوری گفت: به سوی دانشگاه نسل جدید حرکت می‌کنیم تا مشکلات جامعه را برطرف کنیم.
آقای دکتر کریمی مزرعه شاهی تأکید کرد: توسعه برنامه‌ها برای ارتقاء شیوه‌های آموزشی، ارتقاء مهارت افزایی دانشجویان، توسعه آموزش عالی آزاد، حمایت متمرکز سیستم آموزش الکترونیکی، توسعه گروه‌های آموزشی کوتاه مدت تخصصی، حمایت از سرآمدان آموزشی ازجمله برنامه‌های ما در حوزه آموزش در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است.
سرپرست جدید دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: گسترش زیرساخت فناوری، نوآوری و تجاری‌سازی، اهمیت به مراکز رشد شرکت‌های دانش بنیان، توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت، ارتقای تعاملات اجتماعی در حوزه زیرساخت پژوهشی منطبق با نیاز صنعت، تشویق بخش خصوصی برای مشارکت در فعالیت‌های پژوهشی از جمله فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه پژوهشی است.
وی در ادامه فعالیت در حوزه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: توسعه ارتباط‌های بین المللی، توسعه پروژه‌های مشترک بین المللی، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان، ایجاد فضای فرهنگی تعامل دانشجویان در عرصه بین الملل از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود
آقای دکتر کریمی مزرعه شاهی تأکید کرد: واگذاری حداکثری خدمات به بخش خصوصی از جمله فعالیت‌های این دانشگاه در بخش دانشجویی است؛ همچنین به کارگیری بیشتر نخبگان دانشگاه در فعالیت‌های علمی دانشگاهی از دیگر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است.
سرپرست جدید دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در حوزه فرهنگی تلاش می‌کنیم تا روحیه خودباوری در میان دانشجویان تقویت شود، همچنین تقویت روحیه قانونمداری، نظم و مسؤولیت پذیری و احترام به اخلاق حرفه‌ای از دیگر فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی است.
آقای دکتر کریمی مزرعه شاهی با اشاره به یکی از مشکلات دانشگاه گفت: تجمیع دانشگاه یکی از مشکلات این دانشگاه است که آسیب زیادی زده است و برای حل این مشکل در تلاش هستیم تا دانشگاه نسل جدید با الگوی ایرانی اسلامی را تأسیس کنیم، اما نیازمند حمایت مسؤولان هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار