کد خبر: ۱۸۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
یقینی گفت: کسب مدرک دانشگاهی به منظور فعالیت در بازار کار تفکر نادرستی است.

یقینی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مدرک گرایی اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در جامعه مسئله «مدرک گرایی» است که کسی نمی‌تواند آن را انکار کند.

او افزود: مفهوم مدرک گرایی به این معناست که افراد به دانشگاه می‌آیند و صرفا به فکر دریافت مدرک هستند تا سپس بتوانند در مکانی مشغول به کار شوند؛ بنابراین این قضیه تفکر درستی نیست.

یقینی تصریح کرد: در صورتی که دانشگاه را به عنوان پلی برای زمینه‌های شغلی مختلف ببینیم و با ورود به دانشگاه بتوانیم توانایی‌های مختلف از جمله دانش تخصصی به جذب نیرو بپردازیم طبیعتا وارد زمینه کاری متناسب با توانایی‌ها و علاقه‌های خودمان خواهیم شد که متاسفانه این موضوع دیده نمی‌شود و افرادی که فارغ التحصیل می‌شوند در کنار اینکه علاقه مندی‌ها و توانمندی‌های خودشان را به درستی نمی‌شناسند؛ بنابراین نمی‌توانند مهارت‌های لازم و کافی و مفید را در خیلی از رشته‌های دانشگاهی جهت فعالیت در بازار کار به دست آورند.

مدرک گرایی موضوع چند ساله آموزش عالی کشور است که خیلی از افراد احتمال دارد که برای کسب نمره یا ارتقای حقوق خود به دانشگاه بروند. این پدیده را نمی‌توان به عنوان موضوع جدیدی قلمداد کرد، چرا که داستان دراز آموزش عالی است.

برخی استادان نسبت به موضوع مدرک گرایی گلایه‌مند هستند و بعضی دیگر این را عنوانی در جهت افزایش و ارتقای سطح سواد جامعه می‌دانند و به همین علت لازم است تا مسئولان کشور و وزارت خانه علوم و مدیران مملکت نسبت به این مسئله واکنش نشان دهند و با تدابیر گوناگون آن را حل کنند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار