کد خبر: ۱۸۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
رییس نهضت سوادآموزی سبزوار سهمیه ابلاغی این شهرستان در سال تحصیلی جاری برای جذب سوادآموزان را ۹۰۰ نفر ذکر و بیان کرد: طی ۲ ماه گذشته از سال تحصیلی افزون بر ۸۰ درصد این سهمیه محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، عبدالمجید شجاع روز دوشنبه در این خصوص اظهار کرد: سهمیه ابلاغی دوره سوادآموزی سنین ۱۰ تا ۵۰ سال شهرستان سبزوار برای  سه دوره سواد، انتقال و تحکیم امسال ۹۰۰ نفر مشخص شده که تا ۲ ماه دیگر برای جذب تمامی آنها فرصت وجود دارد.

وی ادامه داد: میزان باسوادی در سبزوار از سال ۱۳۹۵ تاکنون ۲ درصد بیشتر شده است و بر این اساس هم‌اینک ۹۸.۲ درصد جمعیت این شهرستان باسواد هستند. 

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: روند رشد باسوادی جمعیت با اجرای "طرح شتاب‌بخشی" در شهرستان سبزوار سرعت می‌گیرد و با توجه به فعالیت سه مرکز یاددهی و یادگیری سواد در این شهرستان، علاوه بر سوادآموزی در این مراکز، نسبت به موضوعات مهمی همچون مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید نیز به طور ویژه‌ توجه شده است همچنین مراکز محلی یادگیری با هدف توسعه کمی و کیفی آموزش و یاددهی فعالیت دارند. 

شجاع افزود: بر این اساس سوادآموزان سبزواری علاوه بر یادگیری سواد همچنین یک مهارت را در رشته‌های مختلف شامل چرم‌دوزی، خیاطی، دوخت عروسک، تولید ماسک و  فرت‌بافی فرا می‌گیرند.

وی اضافه کرد: این اداره در راستای آموزش مهارت‌ به سوادآموزان با کمیته امداد، بهزیستی و ستاد بازآفرینی شهری تفاهمنامه همکاری امضا کرده است و سواد آموزان پس از کسب مهارت و دریافت گواهی از سازمان فنی و حرفه ای برای تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند.

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: به منظور حمایت از تولیدات سوادآموزان یک روز - بازار با مشارکت اداره میراث فرهنگی، شورای شهر و ستاد بازآفرینی شهرداری در مرکز یادگیری سواد آموزی دکتر علوی مقدم این شهر ایجاد شده است.

 

برچسب ها: سواد آموزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار