کد خبر: ۱۸۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

سلامت نیوز: پاییز فصل سرمای بیشتر و لباس های گرم تر است. همانطور که نوع پوشش در فصل پاییز متفاوت می شود نوع رسیدگی به پوست نیز متفاوت خواهد بود. روتین مراقبت از پوست در پاییز با چند روش مهم و ساده می تواند پوست شما را در هر فصل و آب و هوایی تازه و شاداب نگه دارد. خشکی پوست یکی از مشکلات شایع در فصل پاییز است. در اینجا سعی می شود با ارائه نکات دقیق روش صحیح ترمیم پوست تابستانی و مراقبت از پوست در پاییز را ارائه داده همچنین با معرفی روتین مناسب فصل به تغییر روال مراقبت از پوست کمک کرده تا پوست در هوای سرد کمترین آسیب و واکنش را داشته باشد.

اولین گام برای داشتن روتین مراقبت از پوست در پاییز تغییر نوع مواد و محصولات بهداشتی است که در تابستان استفاده می کردید. با کاهش شدید دما، سطح رطوبت نیز کاهش می یابد و پوست رطوبت خود را از دست می دهد استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب و کمی آبرسان تر استفاده کنید تا خشکی هوا را جبران کند. استفاده از میسلار واتر در برنامه مراقبت از پوست روزانه در پاییز می تواند به آبرسانی فوری کمک کرده و در برابر اثرات مخرب هوا از پوست محافظت کند. یک شوینده مناسب با خاصیت آبرسانی نیز در این فصل می تواند کمک کننده باشد. شستشوی سلول‌های مرده پوست باعث می شود که پوست حالت سفت و خشک شدگی نداشته باشد.

روتین مراقبت از پوست در پاییز

روتین مراقبت از پوست در پاییز

روتین بطور کلی شامل سه مرحله است. مرحله اول پاکسازی پوست، مرحله دوم متعادل کردن پوست با استفاده از موادی همچون تونر و در نهایت مرطوب کردن پوست و تقویت آن است. همچنین می توان روتین پوست را در دو نوبت روزانه و شبانه نیز انجام داد. محصولات بهداشتی و مراقبتی که در روتین روزانه استفاده می شود با روتین شبانه متفاوت است. در طول روز شما به مواد محافظت کننده از پوست احتیاج خواهید داشت. در صورتی که شب هنگام فرصت مناسبی برای تقویت و تغذیه پوست است.

بطور کلی روتین مراقبت از پوست در پاییز به این مراحل تقسیم می شود، اولین گام لایه برداری پوست است بهتر است از محصولات بهداشتی و مراقبتی مرغوب و معتبر استفاده کنید. به این ترتیب می توانید چربی گیر افتاده زیر پوست را به خوبی پاک کنید. پیشنهاد می شود یک لایه بردار ملایم و مرطوب کننده استفاده کنید. پس از آن از یک تونر ملایم و آبرسان استفاده کنید تا چربی طبیعی پوستتان را حفظ کند. حال که پوست را از هر نوع آلودگی پاک کردید نوبت استفاده از یک مرطوب کننده مناسب است. در هوای خنک تر استفاده از مرطوب کننده ضروری است. هرچه هوا به سمت خشکی برود پوست هم خشک تر می شود. یک مرطوب کننده غنی از ویتامین های مورد نیاز پوست و آبرسان عمیق نیاز دارید. اگر از همان مرطوب کننده سبک مخصوص تابستان استفاده کنید به مرور شاهد خواهید بود که پوستتان خشک و پوسته پوسته شده است.

مراقبت از پوست روزانه در پاییز

اولین کاری که برای مراقبت از پوست در پاییز باید انجام داد زدودن هرگونه چربی و پوست مرده است. منافذ پوست به دلیل تعریق و تعرق در تابستان چرب و مسدود شده اند. با سرد شدن هوا این پوست شروع به خشک شدن می کند و باعث می شود تا لایه ای کدر و ضخیم برروی پوست ایجاد شود. همین مسئله است که پوست شما را خسته و پژمرده نشان می دهد.

لوسیون بدن را فراموش نکنید تنها پوست صورت نیست که ممکن است در معرض خشکی قرار بگیرد در فصل پاییز پوست دست و پاها نیز در معرض آسیب هستند. بنابراین استفاده از یک لوسیون آبرسان مناسب را در برنامه روتین خود قرار دهید. از سرم و ماسک آبرسان برای تقویت پوست و حفظ شادابی استفاده کنید.

برنامه مراقبت از پوست روزانه در پاییز

برنامه مراقبت از پوست روزانه در پاییز

داشتن برنامه منظم روتین روزانه در پاییز می تواند به شما این تضمین را بدهد که این سال را نیز بدون هرگونه آسیب و شوک به پوست می گذرانید. برای مراقبت از پوست روزانه در پاییز ابتدا از یک شوینده ملایم همچون میسلار واتر استفاده می کنید تا هر نوع آلودگی و چربی اضافه پوست را پاک کند. سپس با استفاده از یک تونر مناسب آلودگی های به جا مانده را پاک کرده و رطوبت لازم را به پوست می رسانید.

در آغاز روز بهتر است از یک سرم آنتی اکسیدان استفاده کنید تا در طول روز محافظ پوست باشد. سرم های حاوی ویتامین C گزینه مناسبی هستند. حال نوبت استفاده از کرم دور چشم است. پوست اطراف چشم حساسترین نوع پوست است که به سرعت آسیب می بیند بنابراین لازم است در روتین روزانه حتما از کرم دور چشم نیز استفاده کنید. کرم مرطوب کننده با غلظت مناسب از پوست در برابر خشکی هوا محافظت می کند.

ضد آفتاب فارغ از اینکه در چه فصلی هستید، جزء جدایی نشدنی از برنامه مراقبت از پوست روزانه در پاییز است. بهتر است در فصل پاییز از کرم ضد آفتاب مناسب با SPF بالا استفاده کنید. چرا که با وجود مایل بودن زاویه خورشید و ابری بودن هوا باز هم اشعه خورشید بر روی پوست شما می تابد.

یکی از نکات مهم در مراقبت از پوست بدون در نظر گرفتن اینکه در چه فصلی قرار دارید،‌ مداومت و تکرار آن است. روتین پوستی باید هر روز و روزانه یک یا دوبار انجام شود. همچنین روتین روزانه با روتین شبانه متفاوت خواهد بود. ابتدا در آغاز روز و برای محافظت از پوست انجام می شود. شما روز طولانی در پیش خواهید داشت. در معرض نور خورشید قرار می گیرید و پوست بصورت مداوم با رادیکال های آزاد در حال نبرد است. بنابراین بهتر است در آغاز روز پوست را آماده کنید. خرید از بهترین فروشگاه لوازم ارایشی در تهران می تواند به شما این تضمین را بدهد که محصولات خریداری شده اصل و با کیفیت هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار