کد خبر: ۱۸۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کردستان:
دیواندره- فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی ردستان گفت: ۱۳ قلم اشیاء تاریخی مربوط به دوران مادها و ماناها توسط شهروند دیواندره ای کشف و تحویل این سازمان داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رسول مرادی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از شهروندان مسئولیت پذیر دیواندره ای در اقدامی تحسین برانگیز ۱۳ قلم اشیا تاریخی را که در زمین کشاورزی خود یافته بود را تحویل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان داد.

وی افزود: این شهروند دیواندره ای که ساکن بخش هزارکانیان دیواندره است هنگام شخم زدن زمین کشاورزی خود به این اشیا تاریخی برخورد می‌کند که بلافاصله موضوع را به یگان حفاظت میراث فرهنگی اعلام می‌کند.

مرادی خاطرنشان کرد: پس از دریافت این گزارش کارشناسان یگان حفاظت به محل اعزام شدند و صحت این موضوع را تأیید کردند و اشیا تاریخی به اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اعلام کرد: اشیا کشف شده شامل یک عدد کوزه کوچک سفالی، چندین شیء مفرغی و سنگی مربوط به دوره تاریخی ماناها و مادها است.

مرادی در پایان سخنان خود با تقدیر از این اقدام فرهنگی شهروند دیواندره ای در خصوص واگذاری اشیا کشف شده به یگان حفاظت میراث فرهنگی اظهار داشت: امیدواریم روز به روز شاهد مشارکت مردم استان در راستای حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی باشیم و با همکاری مردم از فعالیت سوداگران و قاچاقچیان اشیا تاریخی در سطح استان جلوگیری شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار