کد خبر: ۱۸۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
گروه استان‌ها- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: سرانه مطالعه کتاب و جمعیت کتابخوان در استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، فرشید فلاح لاله زاری در نشست خبری با اصحاب خبر و رسانه در سمنان به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: سمنان یکی از پنج شهری است که به مرحله نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران راه یافته است.

وی با اشاره به اینکه سمنان از بین 190 شهر به این مرحله راه یافته است، گفت: در صورتی که سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شود می‌تواند وارد رقابت‌های جهانی طرح‌های کتاب و کتاب‌خوانی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اگر امسال سمنان موفق به کسب این عنوان نشود، تلاش‌ها برای کسب این عنوان برای سال آینده ادامه می‌یابد، افزود: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده از 2 هزار و 500 نفر از مردم شهر سمنان بیش 60 درصد از مردم بین پایتختی کتاب، گردشگری و غذا، کتاب را انتخاب کردند.

فلاح اظهار داشت: استان سمنان در مصرف کالاهای فرهنگی به‌ویژه کتاب از سرآمدهای کشور محسوب می‌شود که شاهد این مدعا پژوهش‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه مصرف کالاهای فرهنگی استان‌های مختلف انجام شده است.

وی با اشاره به سطح بالای سواد و تحصیلات مردم استان سمنان به عنوان یک شاخص برجسته بیان کرد: در بررسی‌های انجام شده سرانه مطالعه کتاب در استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ارتباط با برگزاری سومین رویداد ملی فهما با اشاره به اینکه طرح ملی فهما در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از سال 1398 اجرایی شده است گفت: با اجرای طرح ملی فهما فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دیجیتالی شده است و باید گفت این کانون‌ها یک گام جلوتر از دیگر دستگاه‌ها در حوزه دیجیتالی کردن فعالیت‌های مختلف هستند.

فلاح در مورد تخصیص اعتبار به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز گفت: بر اساس ثبت برنامه‌ها و طرح‌ها در سامانه بچه‌های مساجد اعتبارات به صورت عادلانه در میان کانون‌ها توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با رقابت سالم و انجام فعالیت‌های بیشتر می‌توانند سرانه دریافتی خود را از ستاد کانون‌های فرهنگی هنری کشور تعیین کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اجرای طرح ملی فهما را فرصتی مناسب برای ارائه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح عرصه‌ای برای معرفی الگوهای برتر مساجد است.

انتهای پیام/363/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار