کد خبر: ۱۸۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
گروه استان‌ها ــ معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه "آذربایجان‌غربی جزو ۳استان پایلوت در طرح سامانه مدیریت هوشمند بیماری همه‌گیر است" گفت: در این سامانه، ضوابط برای خدمات گیرنده و خدمات دهنده در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، علی مصطفوی امروز در جلسه بررسی سامانه مدیریت هوشمند بیماری همه‌گیر، با بیان اینکه، آذربایجان‌غربی جزو سه استان پایلوت در کنار استان‌های کردستان و قزوین است تا طرح سامانه مدیریت هوشمند بیماری همه‌گیر را اجرایی کند، اظهار داشت: در این سامانه اصل بر این گذاشته شده که ضوابط برای خدمات گیرنده و خدمات دهنده در نظر گرفته شود و اگر از این دو عامل مطمئن شویم بی‌شک همه می‌توانند فعالیت کرده و ارائه خدمات کنند.

وی تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اولویت‌های جامعه است و مسئولان ذیربط نیز باید بر این امر توجه ویژه داشته باشند و در این استان نیز 24 دستگاه اجرایی نظارت دارند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه، اصناف باید در سامانه سیب ثبت‌نام کنند تا تدابیر لازم برای فعالان در سطح جامعه صورت گیرد، تصریح کرد: اصنافی که خواهان فعالیت هستند باید در ابتدا واکسینه شوند و سپس در سامانه مدیریت هوشمند بیماری همه‌گیر ثبت‌نام کرده و کد دریافتی را در درب مغازه خود نصب کنند.

وی با اشاره به ارائه خدمات عمومی به شهروندان عنوان کرد: در این راستا، اجازه صدور بلیط برای افراد خواهان استفاده‌ از حمل و نقل برون شهری نیازمند واکسینه شدن فرد است و در غیر این صورت فردی که واکسن دریافت نکردند باید آزمایش کرونا دهند.

مصطفوی بیان کرد: رانندگان اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری و برون شهری باید کد QR را در داخل اتوبوس‌ها نصب کرده تا افراد مطمئن شوند که راننده واکسن تزریق کرده و یا تست پی سی آر منفی است.

وی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هواپیما و اتوبوس‌های برون‌شهری نیز اشاره کرد و گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مسافران در اتوبوس‌ها باید 80 و در هواپیما 100درصد باشد.

مصطفوی به افراد شاغل و کارمند در ادارات نیز تاکید کرد: در دستگاه‌های اجرایی نیز کارمندان موظف هستند هر دو دز واکسن را دریافت کنند و کارمندانی که واکسینه نشده‌‌اند هر 15 روز یک بار باید تست کرونا دهند.

وی با بیان اینکه با کارمندان متخلف برابر تخلفات اداری برخورد می‌شود، افزود: حراست ادارات نیز باید بر وضعیت سلامت دستگاه مورد نظر خود نظارت داشته باشند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی در خصوص ارائه خدمات تالارهای پذیرایی، استادیوم و فروشگاه‌ها بیان کرد: تالارهای پذیرایی و عروسی و ورزشگاه و فرشگاه‌ها و مراکز اقامتی و تورهای گردشگری در صورتی می‌توانند فعالیت داشته باشند که کد QR را از سامانه sdms.moi.ir دریافت کنند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند این وظایف را به طور جدی پیگیری بوده و این بخشنامه را به دستگاه‌های ابلاغ کنند، تاکید کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی با سه کشور هم‌مرز است بنابراین باید مرزها با شدت بسیار زیادی کنترل شود.

انتهای پیام/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار