کد خبر: ۱۸۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
این روزها که وضعیت مسکن در شرایط بسیاری خاصی به سر می‌برد و تأمین سرپناه موردنیاز خانوارها به یکی از اساسی‌ترین مشکلات شهروندان تبدیل شده است پیش‌بینی این بازار باتوجه‌به تحریم‌های موجود، تورم سرسام‌آور، افزایش روزانه خریدوفروش و اجاره‌بها، وجود دلالان و سودجویان، قوانین دست‌وپاگیر و ناکارآمد و همچنین سوء مدیریت‌ها بسیار دشوار است.

در این برهه زمانی برخی معتقدند که با وعده‌های دولت سیزدهم و اتخاذ سیاست‌های کارآمد می‌توان به آینده بازار مسکن امیدوار بود و برخی دیگر بر این باورند که با افزایش روزافزون فاصله میان عرضه و تقاضا تا زمانی که ساخت‌وسازها در کشور با تمام قوا صورت نگیرد پاسخگویی به نیازهای شهروندان امری غیرممکن خواهد بود.

وضعیت بازار مسکن در سال‌ها و حتی ماه‌های اخیر به‌گونه‌ای بوده است که علاوه بر فعالان حوزه ساخت‌وساز، مالکان، متقاضیان و حتی مشاوران املاک تهران نیز دچار سردرگمی شده‌اند.

بر پایه گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران که برگرفته از آمارهای خام سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور است و به‌وسیله اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است در مهرماه سال جاری تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به حدود 5/5 هزار واحد رسیده است که این میزان در مقایسه با شهریورماه 8/29 درصد و نسبت به مهرماه سال گذشته 8/36 درصد کاهش را نشان می‌دهد که این ارقام نشانگر وضعیت نامناسب حاکم بر بازار مسکن است که علاوه بر مالکان و متقاضیان فعالان حوزه مسکن و مشاوران املاک تهران را نیز دچار مشکل کرده است.

طبق آمارهای ارائه شده متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق آژانس‌های املاک تهران و بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 3/316 میلیون ریال بوده است که این میزان در مقایسه با مهرماه سال گذشته 4/18 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در این ماه بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی مربوط به منطقه 1 شهرداری و به میزان 696702 هزار ریال و کمترین آن مربوط به منطقه 18 شهرداری تهران و به میزان 151441 هزار ریال بوده است و بیشترین تعداد معاملات در بنگاه‌های معاملات ملکی و آژانس‌های املاک تهران به میزان 793 فقره در منطقه 5 و کمترین تعداد معاملات به منطقه 22 و به میزان 70 فقره صورت‌گرفته است.

اما در این ماه وضعیت اجاره‌بهای مسکن نیز آن‌گونه که بایدوشاید مناسب نبوده است و متقاضیان اجاره آپارتمان که به آژانس‌های املاک تهران نیز مراجعه می‌کردند با ارقام چشمگیری مواجه می‌شدند. بررسی شاخص کرایه مسکن استیجاری در شهر تهران 4/48 درصد و در کل مناطق شهری 3/51 درصد را درمهر ماه سال جاری نسبت به مهرماه سال گذشته داشته است که این ارقام وضعیت نامساعد را حتی در بازار مسکن‌های استیجاری نشان می‌دهد.

حال باتوجه‌به وضعیت نامساعدی که در بازار خرید و اجاره مسکن وجود دارد انتخاب گزینه‌ای مناسب برای سکونت شهروندان باتوجه‌به تنوع قیمتی که به‌وسیله مالکان و آژانس‌های املاک تهران ارائه می‌شود بسیار دشوار است به همین دلیل سامانه هوشمند و تخصصی کیلید باتوجه‌به نیاز شهروندان بستری را فراهم کرده که متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان به‌سهولت قادر به انتخاب گزینه‌ای مناسب برای سکونت خود و خانواده باشند.

سامانه هوشمند و تخصصی کیلید این امکان را فراهم کرده که متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان به‌جای مراجعه به آژانس‌های املاک تهران در ایام کرونا و بازدیدهای حضوری با چند کلیک ساده به این سامانه مراجعه کرده و پس از انتخاب نام محله به مشاهده فایل‌های اجاره و خرید بپردازند و پس از دریافت از اطلاعات جامع و مشاهده تصاویر واقعی از ملک گزینه‌ای متناسب با خواسته و بودجه خود را انتخاب کنند حال اگر شما هم متقاضی خرید و اجاره آپارتمان در تهران هستید در بررسی دو محله جذاب و پرطرف‌دار با ما همراه باشید تا شاید یکی از آنها گزینه‌ای مناسب برای انتخاب شما باشد.

یکی از محله‌های جذاب، لوکس و پر طرف‌داری که بسیاری از افراد سرشناس و با بودجه بالا آن را برای سکونت خود و خانواده انتخاب می‌کنند محله اصیل و درعین‌حال لوکس و مدرن زعفرانیه است که به دلیل قیمت‌های بالای آپارتمان در این محله هر فردی قادر به اجاره و خرید آپارتمان در زعفرانیه نیست به همین منظور اگر شما هم علاقه‌مند به زندگی در یکی از محله‌های اعیان‌نشین تهران هستید و برای این امر بودجه بالایی نیز در نظر گرفته‌اید به طور حتم اجاره و خرید آپارتمان در زعفرانیه می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما به شمار آید.

محله جذاب زعفرانیه که در شمال کلان‌شهر تهران و منطقه 1 شهرداری قرار گرفته به لحاظ آب‌وهوایی در وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است که ابن مسئله باعث شده که افرادی که در آب‌وهوای فرح‌بخش در اولویت‌های انتخاب مسکن آنها قرار دارد با اجاره و خرید آپارتمان در زعفرانیه به خواسته خود دست یابند.

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد قیمت اجاره و خرید آپارتمان در زعفرانیه به میزان قابل‌توجهی بالاست به‌نحوی‌که بر حسب آگهی‌های ثبت شده در سامانه هوشمند و تخصصی کیلید قیمت تخمینی یک مترمربع واحد مسکونی در این محله 90 میلیون و 38 هزار تومان است که به طور تخمینی متقاضیان برای خرید یک واحد مسکونی در این محله به بودجه به میزان 18 میلیارد و 593 میلیون تومان نیاز خواهند داشت که درنظرگرفتن این میزان هزینه برای شمار بسیاری از شهروندان ناشدنی و غیرممکن است.

اما باتوجه‌به موارد ذکر شده باید به این نکته توجه کرد که قیمت بالای اجاره و خرید آپارتمان در زعفرانیه بی‌دلیل نیست زیرا در این محله علاوه بر دسترسی‌های مطلوب به نقاط مختلف تهران، موقعیت جغرافیای مناسب، آب‌وهوای فرح‌بخش و طبیعت زیبا بستری را ایجاد کرده که ساکنان و متقاضیان اجاره و خرید آپارتمان در زعفرانیه یک زندگی مملو از آرامش را در این محله تجربه کنند.

علاوه‌برآن در محله زعفرانیه وجود مراکز خرید لوکسی چون پلازا، بامیک زعفرانیه، پالادیوم در کنار سفارتخانه‌های مهمی چون بلاروس، آفریقای جنوبی، ژاپن، غنا، ویتنام، برزیل، یمن و سوریه و اماکن مهمی چون کاخ‌موزه سعدآباد، فرمانداری شهرستان شمیرانات، دادگاه ویژه روحانیت امکان سکونت متقاضیان اجاره و خرید آپارتمان در زعفرانیه را در محله‌ای تأثیرگذار و مهم فراهم کرده است.

بافت محله زعفرانیه تلفیقی است به شکلی که در کنار خانه‌های ویلایی بزرگ و زیبایی که از گذشته در این محله به‌یادگارمانده آپارتمان‌ها و برج‌های لوکس و مدرنی ساخته شده است که این امر باعث شده که علاقه‌مندان به اجاره و خرید آپارتمان در زعفرانیه برای انتخاب ملک موردنظر خود قدرت انتخاب بیشتری را داشته و علاوه‌برآن در محله‌ای اصیل اما واحدهای مسکونی مدرن و نوساز به سکونت بپردازند.

حال باتوجه‌به موارد ذکر شده اگر شما هم متقاضی اجاره و خرید آپارتمان در زعفرانیه هستید باتوجه‌به تنوع قیمتی که در این محله وجود دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم که سری به سامانه هوشمند و تخصصی کیلید زده و با مشاهده فایل‌های کارشناسی شده در این سامانه گزینه‌ای متناسب با خواسته و بودجه خود را بیابید.

اما یکی دیگر از محله‌های پرطرف‌دار شمال شرقی شهر تهران که در منطقه یک شهرداری قرار گرفته و امروز به بررسی ابعاد مختلف آن می‌پردازیم محله آرام و جذاب نیاوران است که این محله نیز از مناطق گران‌قیمت تهران به شمار می‌رود.

محله اصیل و قدیمی نیاوران که در محدوده شمیرانات قرار گرفته است نیز به دلیل قرارگرفتن در دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه‌های البرز از مناطق خوش‌آب‌وهوا و سرسبز تهران به شمار می‌رود که بیشتر افرادی که اقدام به خرید و اجاره آپارتمان در نیاوران می‌کنند با سکونت در این محله ضمن استشمام هوای فرح‌بخش از طبیعت زیبای این محله نیز بهره‌مند می‌شوند.

اگر شما هم علاقه‌مند به سکونت در محله‌های اصیل و قدیمی با کوچه‌های جذاب، آرام و دنج هستید به طور حتم خرید و اجاره آپارتمان در نیاوران برای شما گزینه‌ای مناسب خواهد بود زیرا در این محله کوچه‌های قدیمی و زیبایی وجود دارد که در کنار خانه‌های ویلای زیبای قدیمی جلوه‌ای خاص را به این محله بخشیده است.

همان‌طور که گفته شد محله نیاوران نیز همانند سایر محله‌های منطقه یک شهرداری از محله‌های گران‌قیمت و اعیان‌نشین است به شکلی که بر پایه آگهی‌های ثبت شده در سامانه هوشمند کیلید متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در نیاوران برای سکونت در این محله باید از بودجه‌ای قابل‌توجه برخوردار باشند.

اگر شما هم علاقه‌مند به خرید و اجاره آپارتمان در نیاوران هستید توجه به این نکته حائز اهمیت است که قیمت رهن کامل یک مترمربع واحد مسکونی بر حسب آگهی‌های ثبت شده در سامانه کیلید 7 میلیون و 47 هزار تومان است و افرادی که تمایل به اجاره آپارتمان در نیاوران را دارند برای رهن کامل یک واحد مسکونی در این محله باید هزینه‌ای معادل 944 میلیون و 12 هزار تومان را در نظر بگیرند که این ارقام برای سکونت بسیاری از شهروندان قابل‌توجه است.

اما باتوجه‌به قیمت بالای خرید و اجاره آپارتمان در نیاوران امکاناتی که در این محله وجود دارد نیز بسیار مناسب است به شکلی که متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در نیاوران ضمن سکونت در آپارتمان‌ها و برج‌های لوکس و مدرن این محله که بافتی قدیمی و اصیل را دارد امکان بهره‌مندی از بهترین امکانات را برای یک زندگی مرفه خواهند داشت.

در محله نیاوران هرآنچه که برای یک زندگی جذاب و مملو از آرامش نیاز است به چشم می‌خورد. از مراکز تجاری و خرید مشهوری چون نارون، روشا، کیمیا، اطلس مال گرفته تا وجود بیمارستان‌های تخصصی شهید باهنر و نور افشار همگی باعث شده‌اند که علاقه‌مندان به خرید و اجاره آپارتمان در نیاوران بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای در این محله روزگار خود را سپری کنند و حس و حالی رضایت‌بخش را داشته باشند.

اما یکی از شاخصه‌هایی که باعث ارزش بیشتر این محله شده وجود اماکن مهمی چون کاخ نیاوران، پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران، ورزشگاه شهدای نیاوران، شهرداری منطقه یک تهران و همچنین ساختمان اصلی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی است که شرایطی را ایجاد کرده تا ساکنان و متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در نیاوران در یکی از محله‌های مهم و ارزشمند تهران به سکونت بپردازند.

حال اگر شما هم تصمیم به خرید و اجاره آپارتمان در نیاوران دارید و سکونت در خیابان‌های صاحب‌نام این محله برای شما حائز اهمیت است پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا در خیابان‌های شهید باهنر، صاحبقرانیه، جمال آباد، منظریه، آجودانیه، نخجوان، بوکان، جمشیدیه و جماران به جستجوی ملک موردنظر خود بپردازید زیرا در خیابان‌ها، آپارتمان‌های لوکس و مدرنی ساخته شده که با برخورداری از بهترین امکانات و شرایط بسترهای یک زندگی جذاب و مملو از آرامش را برای ساکنان فراهم کرده است.

باتوجه‌به تنوع قیمتی که برای خرید و اجاره آپارتمان در نیاوران و همچنین اجاره و خرید آپارتمان در زعفرانیه وجود دارد برای انتخابی مناسب و مقرون‌به‌صرفه بهتر است که به‌جای رفت‌وآمدهای مکرر به آژانس‌های املاک متعدد در این محله‌ها با تلفن همراه یا یارانه خود به سامانه هوشمند و تخصصی کیلید سری بزنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن ملکی مطابق با خواسته خود را بیابید.

شما با استفاده از سامانه کیلید پس از انتخاب نام محله موردنظر از محل کار یا محل سکونت خود به‌راحتی به فایل‌های کارشناسی شده در منطقه انتخاب شده جهت خرید و اجاره آپارتمان دست خواهید یافت و با دریافت اطلاعات جامع و کاملی همچون موقعیت مکانی، طبقه، متراژ، تعداد اتاق‌های خواب، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، نوع کف‌پوش و کابینت، برخورداری از آسانسور، پارکینگ و انباری و همچنین سایر امکانات ویژه دست خواهید یافت و پس از بازدید غیرحضوری از ملک‌های مختلف باتوجه‌به تصاویر واقعی از آنها قدرت انتخاب بیشتری را خواهید داشت.

علاوه‌برآن با بهره‌گیری از سامانه کیلید کاربران در صورت انتخاب گزینه‌ای متناسب با خواسته و دیدگاه خود به‌سهولت می‌توانند جهت بازدید نهایی با شماره درج شده در بخش انتهایی آگهی تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را صورت دهند.

این در حالی است که پس از بازدید نهایی و تصمیم قطعی امکان توافقات نهایی وجود دارد و متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در کوتاه‌ترین زمان امکان عقد قرارداد نهایی جهت خرید و اجاره را خواهند داشت زیرا سامانه کیلید با برخورداری از بهترین فایل‌های خرید و اجاره آپارتمان و واحدهای تجاری ضمن جلوگیری از اتلاف هزینه و زمان در پی تسهیل روند خرید و اجاره ملک برای متقاضیان است.

اما یکی دیگر از خدماتی که کاربران کیلید امکان بهره‌مندی از آن را خواهند داشت استفاده از اطلاعات منتشر شده در بلاگ این سامانه است که با برخورداری از اطلاعات جذابی در خصوص مناطق مختلف تهران زمینه‌های انتخاب محله‌ای مناسب برای سکونت شما را فراهم کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار