کد خبر: ۱۸۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ گفت: حضور شخص استاندار در جلسات فرهنگی مخصوصاً شورای فرهنگ عمومی استان به صورت جدی مورد انتظار ما و مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی امام‌جمعه ارومیه عصر امروز در نشست هم‌اندیشی ائمه‌جمعه استان با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ در جامعه اظهار داشت: حضور شخص استاندار در جلسات فرهنگی مخصوصاً شورای فرهنگ عمومی به صورت جدی مورد انتظار ما و مردم است.

قریشی ادامه داد: نگاه جامع و کلی به استان نگاه خوبی است که استاندار محترم این نگاه را دارند و امیدواریم تحولات خوبی در استان ایجاد کنند. ارتباط وسیع استانداری با روحانیت مهم است لذا استاندار محترم با بررسی راهکارهای اجرایی، این ارتباط را وسیع تر نمایند.

این مقام مسئول عنوان کرد: حضور مسئولین در نمازهای جماعت ادارات بسیار مهم است لذا اگر مسئولین حضور نداشته باشند کم کم این فریضه فرهنگی و دینی در ادارات رنگ خواهد باخت.

وی افزود:  استفاده از ظرفیت روحانیت در ادارات، بیمارستان ها، دانشگاه ها، مدارس و کارخانجات می تواند بستر مناسبی برای نشر احکام و مسائل فرهنگی باشد.

امام‌جمعه ارومیه گفت: نبود مسجد در برخی از مناطق سبب ایجاد آسیب های اجتماعی و تربیتی شده است لذا مدیریت استان با احصاء و احداث مساجد نقش خود را نسبت به فرهنگ عمومی استان ایفا کند.

قریشی افزود: ایجاد منابع و درآمدهای پایدار برای مساجد و اماکن تبلیغ دین می تواند آن ها را از وابستگی به بودجه های دولتی و کمک‌های مردمی بی نیاز نماید.

این مقام مسئول ادامه داد: حمایت از سازمان تبلیغات استان در دولت های قبلی بسیار کم بوده انتظار می رود در این دولت حمایت خوبی از این سازمان صورت گیرد.

انتهای پیام

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار